Ja, na slikah ki jih je objavil @BureK gre za leseno šablono, na kateri so preverjali kose med samo izdelavo - ročno izdelavo. Kose pločevine so oblikovali po klasičnem postopku brez preš, z angleškimi kolesi, shrinkerji/stretcherji, plannishing hammerji in drugimi orodji in postopki obdelave. Po lesu načeloma niso nič tolkli
. Vmes med izdelavo pa so te lesene šablone služile za preverjanje točnosti izdelanega kosa, preverjanje radijev, krivin, prehodov...v redkih primerih so šablone služile tudi zato, da so kose med sabo povarili (bolj pripikali
) na šabloni.
Omenjene šablone so v uporabi še danes v kakih custom (hotrod) garažah, zelo pogosto pa jih uporabljajo pri izdelavi tankov za motorje.
@KlemenZuzek: ja točno tako, lesene šablone se uporabljajo zaradi cenovne ugodnosti, posledica pa so potem slabo izdelani reparatur-plehi in posledično več dela za kleparje
.
Glede orodij za masovno proizvodnjo je pa tako, da ponavadi večja podjetja, ki se ukvarjajo z reprodukcijo plehov odkupijo odsluženo orodje oz. orodje opuščenih proizvodnih linij in potem štancajo dalje. Tako so nekateri repro kosi res taki, da ne rabijo praktično nič vpasovanja in naknadne predelave/dodelave, ampak so redki ali pa so predragi.
Sem se sedaj spomnil na primer Jensena, ko je neka firma odkupila vse orodje (+ dokumentacijo in vse načrte, da lahko ponovno izdelajo vsak kos vozila) za Interceptor-ja in se še danes dobi čisto vso pločevino zanj in kar je najlepše vse potem paše v nulo brez dodelav/predelav...