Tole temo odpiram za vse lastnike 1.2 in 1.4 tdi motorjev, letnik izdelave 2008.Avtomobil na katerem je bila napaka pri sestavljanju menjalnika v tovarni je Škoda Fabia II 1.4 TDI PD l.2008.Po informacijah so te menjalnike vgrajevali tudi na 1.2 motorje - Polo,Ibiza, skratka VAG koncern.
Težava se je pojavila naenkrat, ko sem prestavil v vzvratno in speljal, po prevoženih par metrih je močno počilo in takrat sem ostal brez pogona.Prestave od 1. do 5. so delale brez težav, rikverc je samo delno deloval, slišati je bilo škrtanje.
Po odprtju menjalnika ni bilo videti nič narobe,le en zobnik je bi malo znucan ob robu.Sinhroni in vilice so bile cele.Vse prestave so normalno premikale zobnike.Po sestavitvi menjalnika in probni vožnji je takoj začelo škrtat, v ročici se je čutilo, da se zobnik premakne in ne ostane na mestu.Tudi, če sem poskusil zadržat ročico, se je čutilo, da se zobnik premakne in nato premakne še ročico.
Po ponovnem odprtju menjalnika, in pregledu sheme od te vrste menjalnika, sem opazil da je zobnik od vzvratne obrnjen okoli - torej, na eni strani je puša, katera ima vlogo, da zadrži zobnik na mestu, ko se prestavi v vzvratno, na drugi strani ni nič.Vlogo kam se lahko upre zobnik je prevzela vilica in zobnik tretje prestave.Zanimivo mi je bilo, da je puša dolga 16mm in prav toliko je manjkalo od zobnika do skrajnega roba, kjer naj bi se zobnik naslonil.Torej, rešitev težave je bila, da obrnem zobnik v pravo smer, vse skupaj sestavim in probam.In lahko potrdim, da menjalnik deluje, kot da ni bilo nič narobe.
Slika sheme, zobnik št. 24, puša na levi, pri meni je bila na desni.
Toliko kolikor je uničenega se je naslonil zobnik vzvratne na drugega, zraven je zobnik tretje prestave, kjer je tudi videti poškodbe, zobnik vzvratne se premika od leve proti desni.
Zobnik vzvratne in vodilo, tako naj bi bil pravilno obrnjen.
Do tukaj vmes se je premaknil zobnik, ker ga ni ustavila puša, spodnji mali je zobnik je vzvratna.
Vilica, vidne poškodbe
Skratka, zadeva je bila narobe sestavljena že v tovarni, res da je to težko verjeti, samo ko pogledaš osebno v menjalnik in primerjaš shemo z dejanskim stanjem in preveriš do kod se lahko premakne zobnik, vidiš, da nekaj ni v redu.Sam bom probal zadevo prijavit v matično tovarno Škoda, da vidim, če in kako se bodo odzvali.
Ima mogoče kdo kakšno mnenje, podobno težavo?