Razmišljanja o geometriji in konfiguraciji motorja
Objavljeno: Pe Jan 08, 2016 2:48 pm
Na pm sem dobu eno vprašanje glede hoda izvrtine in št ventilov. Ker je stvar zanimiva odpiram to temo , da lahko še kdo doda kak komentar. Torej:
vprašanje:
moj odgovor:
zdravo.
Kot prvo te morem popravit ker to z dolžino ojnic nimaš razčiščeno. Če imaš gred z več hoda se ponavadi razlike v višini bata v ZMt kompenzira z spremembo višine sornika v batu. Za daljši hod bi kvečjemu hotu med daljšo ojnico ne krajše, ker je pomebno razmerje men hodom in dolžino ojnice. Bolj kot je mašina grajena za visoke obrate daljšo ojnico bi načeloma rad imel. VW ima ene 3 dolžine ojnic. 1.6 in 1.8 8v imajo 139mm ojnico , starejši 16v ( KR, 9a) imajo 144mm ojnico, novejši 2.0 bloki (ABF,ABA) so 19mm višji in imajo daljšo 159mm ojnico.
Block = PG
Deck Height = 220mm
Rod Length = 136mm
Stroke = 86.4mm
ROD RATIO = 1.57
Bore = 81mm
Compression Height = 40.8mm
Wrist Pin Diameter = 22mm
Displacement = 1780cc
Block = 3A/9A
Deck Height = 220mm
Rod Length = 144mm
Stroke = 92.8mm
ROD RATIO = 1.55
Bore = 82.5mm
Compression Height = 29.6mm
Wrist Pin Diameter = 20mm
Displacement = 1984cc
Block = ABA
Deck Height = 236mm
Rod Length = 159mm
Stroke = 92.8mm
ROD RATIO = 1.71
Bore = 82.5mm
Compression Height = 30.6mm
Wrist Pin Diameter = 21mm
Displacement = 1984cc
TDI CRANK
Block = ABA
Rod Length = 159mm
Stroke = 95.5
ROD RATIO = 1.67
Bore = 83.5mm
Compression Height = 29.25mm
Wrist Pin Diameter = 21mm
Displacement = 2091cc
ABA CRANK
Block = ABA
Rod Length = 159mm
Stroke = 92.8mm
ROD RATIO = 1.71
Bore = 83.5mm
Compression Height = 30.6mm
Wrist Pin Diameter = 21mm
Displacement = 2032cc
AEB 1.8T CRANK
Block = ABA
Rod Length = 159mm
Stroke = 86.4mm (AEB Crank)
ROD RATIO = 1.84
Bore = 83.5mm
Compression Height = 33.8mm
Wrist Pin Diameter = Whatever Piston you choose
Displacement = 1892cc
Vplijača ne briga kašen hod in izvrtino imaš važen je pretok. se pravi ccm in obrati. Jaz bi šel na največji hod in izvtino, ki imaš na razpolago torej 2.0 motor. razen za neke ekstremne primere ko bi hotel motor vrtet na 8000 obratih in več bi se omejil raje na max 86mm hod in večjo izvrtino. samo verjetno takega motorja ne boš delal ker je dosti drugih problemov pred tem ( suhi karter, odmične z mehanskimi dročniki, itd) kar je vse dosti dnarja. Manjši hod ti pomeni predvsem manjše obremenitve ojnic in bolj stabilno gred. In seveda hitrosti batov so manjše ampak z vsemi razpoložljivimi hodi si še vedno v mejah normale.
Kar se tiče ventilov pa bo (zame) zmeraj 16v jači od 8V. Sploh za visoke obrate. Na nizkih ima mogoče 8v kaj več navora ker so hitrosti zraka večje, ker je presek kanalov in ventilov manjši ampak se veselje hitro konča. razlika je predvsem zaradi tega ker ko se ventili odpirajo se presek zastora med ventilom in sediščem ki je: premer x pi x višina odptja ventila x št.vent, dosti večji za enak dvig pri 16v glavah. se pravi je kod da bi v 8v glavi fural odmično z dosti stmejšo rampo odpiranja in višjim max. dvigom. Kar pa ima seveda določene omejitve. Zato so tudi priporočeni koti prekrivanja za 16v odmične precej manjši kot pri 8v.
Torej jaz bi priporoču 2.0 16v. Z enim pametnim kolektorjem, auspuhom in če bo na duplih vplinjačih je precej živalski. Sploh prvi teden in sploh če imaš lahek avto in kratek menjalnik.
vprašanje:
MrX napisal/-a:Pozdravljen,
Imam eno vprašanje za tebe glede vplinjačev in sicer,
Kakšno glavno gred je boljše uporabiti takšno ki ima več hoda ali manj? In kakšno vlogo igra ta gib (poleg tega da večji kot je gib, več bo potegnil z istim premerom batov seveda in višje se bo zavrtel z krajšim hodom) Recimo če imaš PB motor, z standardno gredjo (86.4) in imaš potem še EZ gred, sepravi 77.4 in recimo 9A ali 2E gred 92.8 in imaš ustrezne ojnice za vsako gred, sepravi za krajši hod daljše ojnice in za daljši krajše.
Sepravi kako se potem pozna hod?
In pa glede ventilov, nekje sem zasledil da je pri višjih obratih bolje imeti 2 ventila na cilinder, zaradi pretoka zraka, sicer je tudi logično, ampak me predvsem zanima če si že kaj podobnega delal?
Hvala za vnaprej,
Lp!
moj odgovor:
zdravo.
Kot prvo te morem popravit ker to z dolžino ojnic nimaš razčiščeno. Če imaš gred z več hoda se ponavadi razlike v višini bata v ZMt kompenzira z spremembo višine sornika v batu. Za daljši hod bi kvečjemu hotu med daljšo ojnico ne krajše, ker je pomebno razmerje men hodom in dolžino ojnice. Bolj kot je mašina grajena za visoke obrate daljšo ojnico bi načeloma rad imel. VW ima ene 3 dolžine ojnic. 1.6 in 1.8 8v imajo 139mm ojnico , starejši 16v ( KR, 9a) imajo 144mm ojnico, novejši 2.0 bloki (ABF,ABA) so 19mm višji in imajo daljšo 159mm ojnico.
Block = PG
Deck Height = 220mm
Rod Length = 136mm
Stroke = 86.4mm
ROD RATIO = 1.57
Bore = 81mm
Compression Height = 40.8mm
Wrist Pin Diameter = 22mm
Displacement = 1780cc
Block = 3A/9A
Deck Height = 220mm
Rod Length = 144mm
Stroke = 92.8mm
ROD RATIO = 1.55
Bore = 82.5mm
Compression Height = 29.6mm
Wrist Pin Diameter = 20mm
Displacement = 1984cc
Block = ABA
Deck Height = 236mm
Rod Length = 159mm
Stroke = 92.8mm
ROD RATIO = 1.71
Bore = 82.5mm
Compression Height = 30.6mm
Wrist Pin Diameter = 21mm
Displacement = 1984cc
TDI CRANK
Block = ABA
Rod Length = 159mm
Stroke = 95.5
ROD RATIO = 1.67
Bore = 83.5mm
Compression Height = 29.25mm
Wrist Pin Diameter = 21mm
Displacement = 2091cc
ABA CRANK
Block = ABA
Rod Length = 159mm
Stroke = 92.8mm
ROD RATIO = 1.71
Bore = 83.5mm
Compression Height = 30.6mm
Wrist Pin Diameter = 21mm
Displacement = 2032cc
AEB 1.8T CRANK
Block = ABA
Rod Length = 159mm
Stroke = 86.4mm (AEB Crank)
ROD RATIO = 1.84
Bore = 83.5mm
Compression Height = 33.8mm
Wrist Pin Diameter = Whatever Piston you choose
Displacement = 1892cc
Vplijača ne briga kašen hod in izvrtino imaš važen je pretok. se pravi ccm in obrati. Jaz bi šel na največji hod in izvtino, ki imaš na razpolago torej 2.0 motor. razen za neke ekstremne primere ko bi hotel motor vrtet na 8000 obratih in več bi se omejil raje na max 86mm hod in večjo izvrtino. samo verjetno takega motorja ne boš delal ker je dosti drugih problemov pred tem ( suhi karter, odmične z mehanskimi dročniki, itd) kar je vse dosti dnarja. Manjši hod ti pomeni predvsem manjše obremenitve ojnic in bolj stabilno gred. In seveda hitrosti batov so manjše ampak z vsemi razpoložljivimi hodi si še vedno v mejah normale.
Kar se tiče ventilov pa bo (zame) zmeraj 16v jači od 8V. Sploh za visoke obrate. Na nizkih ima mogoče 8v kaj več navora ker so hitrosti zraka večje, ker je presek kanalov in ventilov manjši ampak se veselje hitro konča. razlika je predvsem zaradi tega ker ko se ventili odpirajo se presek zastora med ventilom in sediščem ki je: premer x pi x višina odptja ventila x št.vent, dosti večji za enak dvig pri 16v glavah. se pravi je kod da bi v 8v glavi fural odmično z dosti stmejšo rampo odpiranja in višjim max. dvigom. Kar pa ima seveda določene omejitve. Zato so tudi priporočeni koti prekrivanja za 16v odmične precej manjši kot pri 8v.
Torej jaz bi priporoču 2.0 16v. Z enim pametnim kolektorjem, auspuhom in če bo na duplih vplinjačih je precej živalski. Sploh prvi teden in sploh če imaš lahek avto in kratek menjalnik.