Zgodovina g-ladra ali špiralni lader sega v leto 1905, patentiral ga je neki Francoz. V sedemestih letih ga je pri VW izpopolnjeval neki razvojni šef, ter leta 1987 so poskusno naredili 500 kosov (Polo G40), kasneje so razvili še G60. (Golf Corrado)
G-lader = špiralni kompresor, kot na primer od MB SLK ki ima vijačni kompresor
Prednosti kompresorja pred turbino je da avto vleče že iz štarta ter ne pozna turbo luknje. Turbo luknja se lepo pokrije z tako imenovanim Beng Bengom.
Lep primer: Lancia S4, kompresor za speljevanje ter pospešovanje za vse naprej je skrbela turbina, pa še turbo luknjo je pokrival kompresor.
Bomo vidl kakšen bo tanovi motor od VW-ja ki je kombiniran kompresor + turbina.
Ima pa G-Lader velik slabih lastnosti, njegova življenska doba je bila zelo kratka zato so ga tako hitro umaknili iz proizvodnje. Original kosi za obnavljanje g-ladra so pa hudičevo dragi, tok da si moral z njim full lepo delat če si hotel z njim naredit 100.000 km. Za 50.000km je bila že priporočena popolna obnaova razen ležajev če se jih ni slišalo.
Z drugimi kompresorji ni toliko problemov!
Sam v VW-ju more bit G-lader ker to paše tam not
, pa še zvok je neverjetn
LP Dejan
...ko zakoni fizike izginejo, in ko adrenalin zamenja kri..... Golf GTI G60