Kateri Antifriz

Motor, menjalnik, diferenciali, pogonske osi, turbine, sesalni in izpušni sistem, ...

Kateri Antifriz

OdgovorNapisal/-a nevednez dne Če Nov 12, 2009 2:34 pm

Torej kateri antifiruz izbrati? Rdeči z petrola, rumeno-zeleni i OMV-ja? kaj drugega?

In pa še eno vprašanje, pri plastični prirobnici na motorju kjer gre ena cev na kiler in ena na vodno pumpo (se mi zdi) in kjer je gor en temepraturni senzor, mi spušča voda. Ali je potrebno zamenjati celo flančno ali samo o-ring tesnilo?

Nekoč in nekje na forumu je pisalo, da je potrebno menjati celo flančno, ker ko jo enkrat odšravfaš začne spuščat... ...to je bilo mnenje... no pa saj ni važno... da ne bo ognja... ...torej, je potrebno menjati flančno ali ne? Motor 1.9TDi, oznaka AHU, konkretno v toledo 1L.
Uporabniški avatar
nevednez
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 779
Pridružen: Pe Feb 16, 2007 3:33 pm
Avto: štirje krogci

Re: Kateri Antifriz

OdgovorNapisal/-a Piky dne Če Nov 12, 2009 2:42 pm

antifriz kolikor jaz vem, bi naj bil "tapravi" tardeč.
glede tistga, kot ti spušča, pa menjaj z novo, če je ta recimo počena, če je pa cela, pa dodatno daj še zraven gor malo silikona, pa bo držalo.
se mi je zgodilo, da sem kupil novo, jo dal gor, pa je čez par dni s5 točlo, potem sem jo pa ponovno vzel dol, zalil dodatno z silikonom, ter dal nazaj... drži kot pribito! :wink:
The best engine in the world is the vagina.It can be started with one finger,it is self-lubricating,it takes any size piston and it changes its own oil every four weeks.
It is only a pity that the management system is so fucking temperamental.
Dr.H.O.K.
Uporabniški avatar
Piky
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 1178
Pridružen: So Maj 10, 2008 11:25 am
Kraj: LJ
Avto: VW CORRADO VR6

Re: Kateri Antifriz

OdgovorNapisal/-a Tha Reel M dne Če Nov 12, 2009 2:46 pm

menjal flanšo in o ring, ni velik denar...

ce ti je za motor ful, potem si poglej od proizvajalca Basf produkt Glysantin. Kul zadeva!

LP
M


PS: Izvoli moj članek o tej temi

Višja temperatura, boljši izkoristek in medij zanj – ogljikovi ksilati

Motorji z notranjim izgorevanjem pri svojem delovanju proizvajajo energijo. Del te energije se porabi za pogon, del pa se pretovori v toplotno energijo. Znano je, da hladilne tekočine s svojim delovanjem odvedejo tudi do 30 odstotkov te nastale energije. Toplota se v največji meri proizvaja s procesom izgorevanja in z trenjem med gibljivimi deli motorja. Ker se v zadnjem času na tržišču pojavljajo vedno močnejši motorji, je potrebno pravilno skrb nameniti tudi ustrezni izbiri hladilne tekočine.
Sodobne hladilne tekočine že nekaj časa niso več to, kar smo včasih poimenovali antifriz in ga v zimskem obdobju dodajali vodi v hladilnem sistemu. So namreč celoletna zaščita motorja, ki ne preprečuje samo zamrznitve, temveč omogočajo tudi nujno potrebno antikorozivno zaščito hladilnega sistema, katerega sestavlja nabor različnih kovin. Ravno zaradi materialne raznovrstnosti morajo biti hladilne tekočine zasnovane tako, da ustrezno zaščitijo vse komponente hladilnega sistema, saj se pri izdelovanju motorjev vedno bolj uporabljajo tudi materiali kot so aluminij in sodobni polimeri. Poleg tega pa je pri izdelavi tekočin potrebno ustrezno skrb nameniti tudi zaščiti okolja in sodobnim okoljevarstvenim zahtevam.

Zakaj so hladilne tekočine pomembne?
Dolgotrajna izpostavljenost vročini škodljivo vpliva na strukturno sestavo in delovanje motornih komponent. Zato je zagotavljanje ustreznega načina hlajenja bistvenega pomena za strukturo materialov in posledično za njihovo daljšo življenjsko dobo. Deli motorja, zlasti hladilniki, so v veliki meri izdelani iz sodobnih polimerov, ki omogočajo visoko odpornost na temperaturo, poleg tega pa predstavljajo bistveno razliko v teži v primerjavi tradicionalnimi kovinami. Zato je pomembno, da so hladilne tekočine učinkovitejše, saj to omogoča proizvajalcem večjo izbiro materialov izmed katerih lahko izbirajo pri izdelavi motornih komponent. Potrebno je tudi poudariti, da uvajanje povratnega voda izpušnih plinov še dodatno povečuje izgorevalno temperaturo in s tem posledično višjo temperaturo v hladilnem sistemu.

Katere vrste hladilnih tekočin poznamo?
• Voda/mešanica glikola: V veliki večini je mešanica sestavljena iz 3 odstotkov vode (ki ima omejene sposobnosti prenašanja toplote), okoli 5 odstotkov protikorozijskih aditivov, ostalih 92 odstotkov pa predstavlja glikol, ki odvaja večino toplote.
• Ogljikovi ksilati: so sestavljeni s pomočjo nanotehnologije in tako omogočajo učinkovitejši prenos energije, zaradi svoje strukture pa omogočajo tudi boljšo zaščito pred korozijo v primerjavi z hladilnimi tekočinami, ki temeljijo na osnovi glikola.

Kako hladilne tekočine preprečujejo odpoved motorja?
Hladilne tekočine z dodatki antikorozivnih sredstev učinkovito ščitijo in preprečujejo nastanek korozije in obrabe ter delujejo tam, kjer so materiali najbolj izpostavljeni škodljivim učinkom.
Podatki pričajo, da je za skoraj 20 odstotkov poškodb motorja krivo ravno zanemarjanje hladilnega sistema. Kot najpogostejši vzroki za njegovo odpoved so; počene cevi, nepretočnost hladilnika, korozija in razjede v motornem bloku. Skoraj vse pa nastanejo kot posledica uporabe neustrezne hladilne tekočine. Zato je pomembno izbrati ustrezno zaščito za motor, da do tovrstnih težav ne pride. Nove hladilne tekočine tako omogočajo izboljšanje zmogljivosti, zmanjšanje stroškov njene menjave in posledično manjše onesnaževanja okolja, daljšo delovno dobo motorja in zmanjšanje možnosti njegove odpovedi.

Kakšna je prihodnost hladilnih sistemov?
Hlajenja motorja se lahko lotimo na dva načina. Prvi bi bil s povečanjem površine hladilnih teles in s povečanim volumnom zraka, ki teče skozi hladilna rebra. Ker pa je ta način hlajenja že skoraj izpopolnjen do potankosti in ker povečanje površine hladilnih teles pomeni večjo maso in temu primerno tudi porabo goriva, se kot alternativna možnost hlajenja vedno bolj uveljavljajo hladilne tekočine nove generacije. Te so sposobne odvesti veliko večje količine toplote, poleg tega pa tudi zvišujejo temperaturo vrelišča vode. Vendar je tu potrebno poudariti, da vse le ni tako enostavno. Namreč sestava tekočin kot takih ne omogoča ustreznega pretoka, zato so se strokovnjaki s področja hlajenja poslužili nanotehnologije, ki si vedno bolj utira pot tudi v tehnologijo prevoznih sredstev. Nanodelci omogočajo tekočini povečanje specifične teže in temu primeren pretok, zvišujejo masni prenos, poleg tega pa s svojo strukturo zmanjšujejo tudi sedimentacijo in erozijo površin s katerimi so v stiku. To poleti preprečuje pregretje motorja, kljub povišanim zunanjim temperaturam, pozimi pa hladilne tekočine preprečujejo zamrznitev hladilnega sistema (tudi do -40° C ali več).
Najti kompromis predstavlja še največji problem. Namreč proizvajalci zahtevajo čim večjo vsebnost antikorozijskih sredstev, vendar pozabljajo, da se pri tem zmanjša sposobnost odvajanja odvečne toplote, zlasti v toplejših obdobjih in pri bolj obremenjenih motorjih. Zaradi teh zahtev proizvajalci hladilnih tekočin intenzivno razvijajo nove strukturne formule, ki omogočajo doseganje želenega učinka. Za mešanice glikola in vode pa je tudi značilno, da jih je potrebno redno menjavati, saj z časom izgubijo sposobnost prenosa toplote. Torej prihodnost hladilnih sistemov je jasna - ogljikovi ksilati.
1J1 MK IV TDI & Scirocco GTX 16 V 88" -- > Me ON AIR http://www.livestream.com/scirocco
Uporabniški avatar
Tha Reel M
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 2652
Pridružen: So Maj 05, 2007 6:00 pm
Kraj: Ljubljana
Avto: Ja moj avto ja!

Re: Kateri Antifriz

OdgovorNapisal/-a Gloga dne Če Nov 12, 2009 4:18 pm

Iz mojih izkusenj ti samo petrolovega odsvetujem. Se posebej ce avto ni nov in ti ze nekje scije. Men je pecko razgnal, zarad tega petrolovega sranja.
Oh Nein, die Manta's!
Uporabniški avatar
Gloga
Blazen na cvick
 
Prispevkov: 5239
Pridružen: Sr Feb 01, 2006 3:22 am
Kraj: Scheraunitz
Avto: '97 Henri Lloyd Yachting

Re: Kateri Antifriz

OdgovorNapisal/-a nevednez dne Če Nov 12, 2009 4:21 pm

Tha Reel M napisal/-a:menjal flanšo in o ring, ni velik denar...

...Basf produkt Glysantin. Kul zadeva!...



kje to dobiti v slo? in kakšna je cena?

Gloga napisal/-a:Iz mojih izkusenj ti samo petrolovega odsvetujem. Se posebej ce avto ni nov in ti ze nekje scije. Men je pecko razgnal, zarad tega petrolovega sranja.


predvidevam, da se ti je to naredilo pri puntotu... ...sem nekje prebral... sicer sem imel v dvojki tardečega (petrol), nekateri ga priporočajo, drugi odsvetujejo... tako da ne vem... je pa pri punci pravtako riknila pečka, zdaj glih razgnalo je ni, je pa spustila, pa je bil notri tisti originalni makaronarski paraflu al kako mu že rečejo, kupljen na servisu. Fiat pač :D itak sem pa prebral, da je to ''fejler'' teh avtov.
Uporabniški avatar
nevednez
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 779
Pridružen: Pe Feb 16, 2007 3:33 pm
Avto: štirje krogci

Re: Kateri Antifriz

OdgovorNapisal/-a Tha Reel M dne Če Nov 12, 2009 5:44 pm

1J1 MK IV TDI & Scirocco GTX 16 V 88" -- > Me ON AIR http://www.livestream.com/scirocco
Uporabniški avatar
Tha Reel M
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 2652
Pridružen: So Maj 05, 2007 6:00 pm
Kraj: Ljubljana
Avto: Ja moj avto ja!

Re: Kateri Antifriz

OdgovorNapisal/-a Jurtz dne Če Nov 12, 2009 6:28 pm

Gloga napisal/-a:Se posebej ce avto ni nov in ti ze nekje scije. Men je pecko razgnal, zarad tega petrolovega sranja.

misliš da ti jo je razgnal zaradi antifriza, al zato ker je avto star 10-15 let in je italjanski? :D
Uporabniški avatar
Jurtz
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 11471
Pridružen: To Jan 24, 2006 10:32 pm
Avto: '08 Golf GTI, '02 Polo Gr. A

Re: Kateri Antifriz

OdgovorNapisal/-a čare dne Če Nov 12, 2009 8:18 pm

pečko na puntu je razgnalo ker je to pač pri puntu napaka,antifriza pa se izogibaj petrolovega (na LPP-ju so rabili ohoho let da so prišli do tega da je preagresiven in ga zamenjali z nekim brezbarvnim) lahko pa daš not tistega ki ga prodajajo skoraj po vseh avto trgovinah in ima oznako G 12
Svi mi volimo pičić,samo Mile Kitić
Uporabniški avatar
čare
Tiger
 
Prispevkov: 3465
Pridružen: Ne Feb 12, 2006 7:32 pm
Kraj: ljubljana
Avto: FIAT Marea JTD

Re: Kateri Antifriz

OdgovorNapisal/-a eugene dne Pe Nov 13, 2009 3:28 am

Meni ko sem mel še enko dizel in mi je proti koncu konstantno pilo vodo ( poleg olja ) sem notri toču kar tropinovc ( nimamo kam z njim) in vodo s pipe. Kar mi je res žal, da nisem prej ko sem se rešu avta proval furat na odpadno olje. Kaj tudi vi poskusite če ma avto kaj antifriza v sebi tako da pomočite prst notri in ga daste na jezik. Če je sladko je v redu. :mrgreen:
"Try not. Do. Or do not. There is no try." - Master Yoda
Uporabniški avatar
eugene
Valček s.p.
 
Prispevkov: 3819
Pridružen: To Avg 08, 2006 2:21 pm
Kraj: Vukojebina
Avto: Mk1 gti, hrošč '67, volvo 145 in 245 superpolar

Re: Kateri Antifriz

OdgovorNapisal/-a ŽucMac dne Pe Nov 13, 2009 3:53 am

Haha, jaz sem se ravno danes, no včeraj, "sladkal".
Ma je blo sladko grenko, ku v kitajski oštariji tista župa.
Prej sem namreč montiral zimski komplet gum in sem kar z umazanim prstom probal še antifritz.
Sladko-grenko, po moje bo v redu.
:D



PS: Ej Fritz, a Anti-Fritz je tvoj negativni "jaz"... :lol:
:mrgreen: :mrgreen:
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” - Mark Twain
Uporabniški avatar
ŽucMac
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 6697
Pridružen: Sr Feb 11, 2009 12:57 am

Re: Kateri Antifriz

OdgovorNapisal/-a fritz dne Pe Nov 13, 2009 5:18 am

ja, moja temna plat, ki vsake tolko eruptira, ko se nabere kar se pocasi nabira in uide filtrom.
se bom res moral registrirat se z enim sizofrenicnim nikom antifritz da si bom dajal duska :lol:
ajej pa smo spet ot :roll:
Uporabniški avatar
fritz
Wheel whore
 
Prispevkov: 13403
Pridružen: Sr Jan 25, 2006 10:52 pm
Kraj: tanajtabujsiklima
Avto: Golf Rallye G60

Re: Kateri Antifriz

OdgovorNapisal/-a super98 dne Pe Nov 13, 2009 11:54 am

G12 ali še boljše G12+
TJUNING PA TO...
Uporabniški avatar
super98
Mirko
 
Prispevkov: 3563
Pridružen: Sr Jan 25, 2006 4:30 pm
Kraj: Ljubljana
Avto: Golf II G60, MB W123 coupe

Re: Kateri Antifriz

OdgovorNapisal/-a Gloga dne Pe Nov 13, 2009 2:00 pm

No povedal sem iz svojih izkusenj, zarad mene ce vsi tankate petrolov antifriz, jst vem da ga ne ulijem v noben avto vec. Pa konc koncev mislm da je na petrolu antifriz se najdrazji.
Oh Nein, die Manta's!
Uporabniški avatar
Gloga
Blazen na cvick
 
Prispevkov: 5239
Pridružen: Sr Feb 01, 2006 3:22 am
Kraj: Scheraunitz
Avto: '97 Henri Lloyd Yachting


Vrni se na Pogonski sklop

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov