turbo ali kompresor

Motor, menjalnik, diferenciali, pogonske osi, turbine, sesalni in izpušni sistem, ...

turbo ali kompresor

OdgovorNapisal/-a schranz dne Sr Apr 14, 2010 1:55 am

ali mi lahko nekdo razloži razliko med turbino in kompresorjem!kakšna je razlika in prednosti ter slabosti? hvala!
Uporabniški avatar
schranz
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 236
Pridružen: Ne Mar 28, 2010 12:15 am
Kraj: trzin
Avto: corrado 2.0 16v-vr6

Re: turbo ali kompresor

OdgovorNapisal/-a tomos90 dne Sr Apr 14, 2010 7:25 am

Kukr jst vem kompresor dela skus na vseh obratih, turbina pa samo od, nevem, 2500 naprej (odvisno kater avto). Mislim, da je to to, nisem pa 100%.
Uporabniški avatar
tomos90
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 621
Pridružen: Ne Mar 14, 2010 9:41 pm
Kraj: Novo mesto
Avto: VW T3 Multivan

Re: turbo ali kompresor

OdgovorNapisal/-a tomos90 dne Sr Apr 14, 2010 7:35 am

Jst sm vedu samu kdaj delata oba, ne pa tut kako. Je tut mene zanimala razlika. Dober, da si me spomnil, sem šel mal pobrskat. Evo maš tukej forum kjer se tut podobnu sprašujejo, pa še člank iz ene strani, pa wikipedijo. Res da vse v angleščini, a je jasno napisano. Kompresor poganja mašina prek jermena, ketne, ... Turbo pa poganjajo izpušni plini ...

http://www.germancarforum.com/tech-talk ... essor.html
http://auto.howstuffworks.com/question122.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Supercharger (kompresor)
http://en.wikipedia.org/wiki/Turbocharger (turbo)
Uporabniški avatar
tomos90
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 621
Pridružen: Ne Mar 14, 2010 9:41 pm
Kraj: Novo mesto
Avto: VW T3 Multivan

Re: turbo ali kompresor

OdgovorNapisal/-a jinx82 dne Sr Apr 14, 2010 9:30 am

Da ne bo rekla-kazala, počaki še malo, pa ti bo eugene 'razložu', ker da jaz zdaj tukaj neki bišem nebo imelo niti smisla.


Eugene, navali :D
Uporabniški avatar
jinx82
Mati bwožja
 
Prispevkov: 12580
Pridružen: To Jan 24, 2006 11:57 pm

Re: turbo ali kompresor

OdgovorNapisal/-a valjo dne Sr Apr 14, 2010 10:24 am

Kompresor v obeh primerih stiska zrak in ga potiska v motor. Kompresor poganja ponavadi motor preko jermena, medtem ko turbokompresor pogaja turbina, katero sučejo izpušni plini iz motorja.
Razlika je samo v pogonu kompresorja, drugače pa je princip delovanja isti.
Audi Coupe S2 1993
Audi 80 Cabrio 2.0 1998
Audi V8 4.2 1993
Uporabniški avatar
valjo
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 132
Pridružen: Po Feb 13, 2006 12:09 pm
Kraj: Ljubljana
Avto: Audi S2, Audi V8, Audi 80 Cabrio

Re: turbo ali kompresor

OdgovorNapisal/-a eugene dne Sr Apr 14, 2010 10:52 am

Ne vem kaj dosti o prisilnem polnjenju. Onovna razlika med komp in turbo je kot so napisali v načinu pogona. Kompresor je gnan z gredi, turbino pa ženejo izpušni plini. Večina kompresorjev je tudi t.i. positive displacement naprav kar pomeni da ob vsakem obratu premaknejo isti volumen zraka ( če zanemarimo puščanje mimo rotorja) turbina pa ne. Turbina je kot nek ventilator oz. kot dva ventilatorja. Pri nizkih obratih je pretok izpušnih plinov premajhen, da bi se turbina sploh začela vrtet zato avto ne vleče, do določenih obratov. Pri katerih obratih se začne turbina vrtet je odvisno predvsem od njene velikosti (in kota lopatic- zato so iznašli turbine z variabilno geometrijo). Starejši turbo avto bo zato pri nizkih obratih slabo vleku. pri določenih obratih se bo zbudu in potem je veselje dokler ne zmanjka turbini zraka zaradi velkosti. Kompresor pa fila zrak že od nizkih obratov do neke meje...recimo
"Try not. Do. Or do not. There is no try." - Master Yoda
Uporabniški avatar
eugene
Valček s.p.
 
Prispevkov: 3819
Pridružen: To Avg 08, 2006 2:21 pm
Kraj: Vukojebina
Avto: Mk1 gti, hrošč '67, volvo 145 in 245 superpolar

Re: turbo ali kompresor

OdgovorNapisal/-a tomos90 dne Sr Apr 14, 2010 11:04 am

tomos90 napisal/-a:Kukr jst vem kompresor dela skus na vseh obratih, turbina pa samo od, nevem, 2500 naprej (odvisno kater avto). Mislim, da je to to, nisem pa 100%.

eugene napisal/-a:Ne vem kaj dosti o prisilnem polnjenju. Onovna razlika med komp in turbo je kot so napisali v načinu pogona. Kompresor je gnan z gredi, turbino pa ženejo izpušni plini. Večina kompresorjev je tudi t.i. positive displacement naprav kar pomeni da ob vsakem obratu premaknejo isti volumen zraka ( če zanemarimo puščanje mimo rotorja) turbina pa ne. Turbina je kot nek ventilator oz. kot dva ventilatorja. Pri nizkih obratih je pretok izpušnih plinov premajhen, da bi se turbina sploh začela vrtet zato avto ne vleče, do določenih obratov. Pri katerih obratih se začne turbina vrtet je odvisno predvsem od njene velikosti (in kota lopatic- zato so iznašli turbine z variabilno geometrijo). Starejši turbo avto bo zato pri nizkih obratih slabo vleku. pri določenih obratih se bo zbudu in potem je veselje dokler ne zmanjka turbini zraka zaradi velkosti. Kompresor pa fila zrak že od nizkih obratov do neke meje...recimo


Tako nekao sem tudi jaz mislil, a se mi ni dalo tako razpisat kot tebi. :)
Uporabniški avatar
tomos90
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 621
Pridružen: Ne Mar 14, 2010 9:41 pm
Kraj: Novo mesto
Avto: VW T3 Multivan

Re: turbo ali kompresor

OdgovorNapisal/-a valjo dne Sr Apr 14, 2010 12:03 pm

eugene napisal/-a: Pri nizkih obratih je pretok izpušnih plinov premajhen, da bi se turbina sploh začela vrtet zato avto ne vleče, do določenih obratov. Pri katerih obratih se začne turbina vrtet je odvisno predvsem od njene velikosti (in kota lopatic- zato so iznašli turbine z variabilno geometrijo).


Turbokompresor se vrti tudi pri nizkih obratih :mrgreen:
Audi Coupe S2 1993
Audi 80 Cabrio 2.0 1998
Audi V8 4.2 1993
Uporabniški avatar
valjo
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 132
Pridružen: Po Feb 13, 2006 12:09 pm
Kraj: Ljubljana
Avto: Audi S2, Audi V8, Audi 80 Cabrio

Re: turbo ali kompresor

OdgovorNapisal/-a schranz dne Sr Apr 14, 2010 12:38 pm

odločil bi se za kompresor!potem verjetno bi moral menjati hladilnik in šobe za vbrizg???
Uporabniški avatar
schranz
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 236
Pridružen: Ne Mar 28, 2010 12:15 am
Kraj: trzin
Avto: corrado 2.0 16v-vr6

Re: turbo ali kompresor

OdgovorNapisal/-a eugene dne Sr Apr 14, 2010 1:26 pm

Zdaj je vprašanje kateri tip kompresorja? Roots, Lysholm, g-lader, procharger?

Glavna stvar , ki jo moraš spremenit je, da znižaš kompresisko razmerje motorja, če je zdaj atmosferc, kar je najboljše naredit z drugimi bati.
"Try not. Do. Or do not. There is no try." - Master Yoda
Uporabniški avatar
eugene
Valček s.p.
 
Prispevkov: 3819
Pridružen: To Avg 08, 2006 2:21 pm
Kraj: Vukojebina
Avto: Mk1 gti, hrošč '67, volvo 145 in 245 superpolar

Re: turbo ali kompresor

OdgovorNapisal/-a Tine dne Sr Apr 14, 2010 4:30 pm

Brez zamere, ampak glede na zastavljena vprašanja kakšen do-it-yourself projekt itak odpade. Stopi do SKN Slovenija ( http://www.skn-tuning.si/ ), RSR motorsport ( http://www.rsrmotorsport.com/) ali Tunerc ( http://www.tunerc.si/ ) in jih povprašaj o možnostih. Oni ti bodo iz prve roke povedali kak pa kaj, nardili okviren predračun in po želji tudi izpeljali projekt tako kot se zagre.

Za izpeljavo projekta pa psihično pripravi denarnico in naj bo debela.
Glavno je, da je še vedno vse pod kontrolo.
Uporabniški avatar
Tine
Kmetavzar
 
Prispevkov: 1626
Pridružen: To Nov 04, 2008 1:30 pm
Kraj: Maribor
Avto: Renault Clio 1.5 dCi

Re: turbo ali kompresor

OdgovorNapisal/-a GTI 8V digi dne Ne Apr 18, 2010 7:12 pm

Mene pa okoli te teme zanima, kateri ( turbo al kompresor ) istisne več moči, na isti osnovi motorja?
VW ko so drugi še hodili.
Uporabniški avatar
GTI 8V digi
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 170
Pridružen: Po Jul 27, 2009 3:18 am
Kraj: LJ- rudnik
Avto: Golf 2 GTI 8V Digifan

Re: turbo ali kompresor

OdgovorNapisal/-a fritz dne Ne Apr 18, 2010 7:19 pm

tako enostavno se pa po moje ne da postavit vprasanja, ker je to prevec kompleksna zadeva in ni odvisna samo od
osnove motorja.
Uporabniški avatar
fritz
Wheel whore
 
Prispevkov: 13403
Pridružen: Sr Jan 25, 2006 10:52 pm
Kraj: tanajtabujsiklima
Avto: Golf Rallye G60

Re: turbo ali kompresor

OdgovorNapisal/-a GTI 8V digi dne Ne Apr 18, 2010 10:36 pm

No, potem pa recimo takole...

1.8 8v g-60, serijskih cca. 160 konjev. Je tako?

1.8 8v turbo, koliko bi pa to imelo konjev?
Da se ne pretirava preveč z navijanjem? In da seveda zamenjamo vse potrebno pri motorju.
VW ko so drugi še hodili.
Uporabniški avatar
GTI 8V digi
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 170
Pridružen: Po Jul 27, 2009 3:18 am
Kraj: LJ- rudnik
Avto: Golf 2 GTI 8V Digifan

Re: turbo ali kompresor

OdgovorNapisal/-a Gloga dne Ne Apr 18, 2010 11:04 pm

Se enkrat preberi kaj ti je Fritz napisal. Sem drugac cist laik, edino stvar k lahko napisem in razlozijo drugi, da je turbo for free, oz ne rabis zgubljat konjev z dodatnim jermenom.

Imas pa drugace Vw-jev 1.8t 20v ki ima od 150-225km. Now go figure :arrow:
Oh Nein, die Manta's!
Uporabniški avatar
Gloga
Blazen na cvick
 
Prispevkov: 5239
Pridružen: Sr Feb 01, 2006 3:22 am
Kraj: Scheraunitz
Avto: '97 Henri Lloyd Yachting

Re: turbo ali kompresor

OdgovorNapisal/-a schranz dne Po Apr 19, 2010 12:01 am

sej zato pa je ta tema, da se kaj več izve ali zakaj?
Uporabniški avatar
schranz
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 236
Pridružen: Ne Mar 28, 2010 12:15 am
Kraj: trzin
Avto: corrado 2.0 16v-vr6

Re: turbo ali kompresor

OdgovorNapisal/-a Tine dne Po Apr 19, 2010 12:45 am

Turbinski motorji majo manj izgub. Kot si jaz to laično razlagam, manj izgub -> več izkoristka -> večja moč. Torej, če bi nek motor bil omejen samo z največjim možnim vnosom goriva, bi s turbinskim prisilnim polnjenjem dosegel večjo moč kot kompresorski, saj za gnanje turbine porabi manj moči kot za gnanje kompresorja in je več 'ostane' za prenos na pogon.
Glavno je, da je še vedno vse pod kontrolo.
Uporabniški avatar
Tine
Kmetavzar
 
Prispevkov: 1626
Pridružen: To Nov 04, 2008 1:30 pm
Kraj: Maribor
Avto: Renault Clio 1.5 dCi

Re: turbo ali kompresor

OdgovorNapisal/-a maki dne Sr Maj 12, 2010 10:23 pm

živjo fantje
vam bom jaz povedau ka imam glih izkusnje s tem.Najprej je to povezano s tem kaj si ti zelis met?
Kompresor eaton m64 maksimum iz njega iztržiš 210 do 215 km pa tam 290 do 305 nm pri 0.7-0.8 bar tlaka. Kolko bi konjeu dobiu z g ladrom pri takem tlaku 170-180km. Zdaj kolko to stane je pa od posameznika odvisno ne.
Jaz si vse zadeve sam rihtam samo TUNERC mi dela elektroniko.Recimo da samo avto pripeljas pa odpelješ bi to stalo tam okoli 1000-1200e. Kompresor je dobra zadeva za nadomestit g lader ce pa zelis kaj vec je pa najbolsa turbina le da je pa tam druk denar in vec predelau in tudi drugi konji so tam. Jaz sem meu komp.pa sem seu na turbo zdaj se bo cez kak mesec zavrtela T3 28 71R turbina. Vse pa je odvisno od tisga kaj si ti zelis ne
ala bok
vw rules
Uporabniški avatar
maki
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 114
Pridružen: Ne Dec 06, 2009 6:01 pm
Kraj: šentjernej
Avto: corrado 1.8 16v turbo

Re: turbo ali kompresor

OdgovorNapisal/-a GTI 8V digi dne Sr Maj 19, 2010 10:13 am

maki hvala. tak odgovor sem iskal...
VW ko so drugi še hodili.
Uporabniški avatar
GTI 8V digi
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 170
Pridružen: Po Jul 27, 2009 3:18 am
Kraj: LJ- rudnik
Avto: Golf 2 GTI 8V Digifan

Re: turbo ali kompresor

OdgovorNapisal/-a Matic dne Če Dec 19, 2013 12:51 am

maki napisal/-a:živjo fantje
Recimo da samo avto pripeljas pa odpelješ bi to stalo tam okoli 1000-1200e.


Kje?
Matic
Uporabniški avatar
Matic
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 138
Pridružen: Ne Okt 07, 2012 4:01 pm
Kraj: Vrhnika
Avto: VW Golf2, Ford Kuga

Re: turbo ali kompresor

OdgovorNapisal/-a Cox dne Po Dec 23, 2013 2:01 am

Matic napisal/-a:
maki napisal/-a:živjo fantje
Recimo da samo avto pripeljas pa odpelješ bi to stalo tam okoli 1000-1200e.


Kje?


Nekje v preteklosti pomoje ... glede na datum njegove objave
Kaj bi šparali, tak nikol neomo trošli ..
Uporabniški avatar
Cox
UPORABNIK S KRAVO
 
Prispevkov: 2896
Pridružen: Po Dec 08, 2008 8:21 pm
Kraj: Maribor
Avto: type 3

Re: turbo ali kompresor

OdgovorNapisal/-a no_name dne Ne Jan 05, 2014 5:22 pm

Pa še takrat je blo najbrž mišljeno samo vezava standalone elektronike in mapiranje, brez mehanskih posegov...
Babooni so med nami !
Uporabniški avatar
no_name
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 1029
Pridružen: To Nov 24, 2009 9:48 pm
Kraj: Lesce
Avto: VW Golf 4 var. TDI 4mot., VW Corrado 16V


Vrni se na Pogonski sklop

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov