Visoki obrati v prostem teku

Motor, menjalnik, diferenciali, pogonske osi, turbine, sesalni in izpušni sistem, ...

Visoki obrati v prostem teku

OdgovorNapisal/-a Dejc82 dne To Sep 11, 2012 7:01 pm

Pozdravljeni!

Prosim za pomoč vse strokovnjake, ki obvladajo starejše bencinske motorje iz Golfov 2 in 3.

Pri Seat Ibizi 2.0 8v (koda motorja 2E) letnik 1995 imam problem visokih obratov v prostem teku. Do tega je prišlo, ko sem imel pozimi zanič akumulator in se je po nekaj poizkusih zagona do konca izpraznil. Pred tem so bili obrati v prostem teku cca. 800 - 900 obr./min.

Sedaj pa so obrati prostega teka cca. 1200 pri hladnem motorju, pri vročem pa narastejo tudi na 2500 in ne padajo pod to vrednost, dokler motorja ne ugasnem in še enkrat vžgem.

Sumil sem ventil za uravnavanje prostega teka, katerega sem očistil s čistilom za vplinjače. Testiral sem ga z 12V in se batek v njemu normalno premakne, ko odvzameš napetost pa ga vzmet porine nazaj. Pri vključenem kontaktu ta ventil tudi brni in na osnovi tega sklepam, da ventil deluje normalno in ni krivec za omenjene težave.

Zamenjal sem tudi senzor temperature hladilne tekočine in lambda sondo, vendar s tem nisem nič rešil.

Očistil sem loputo plina brez demontaže s sprejem oz. čistilom za vplinjače, vendar niti ni bila dosti zapacana. Loputa se normalno premika in tudi pri spuščeni loputi ni neke zračnosti, da bi čez uhajal zrak.

Pri določenih loputah vem da imajo stikalo prostega tega, ki aktivira ventil za uravnavanje prostega tega. Pri moji loputi pa mislim da ni stikala ampak potenciometer. Ali je možno da je potrebno samo loputo na novo skalibrirati in da so zaradi tega obrati tako visoki?

Preveril sem tudi morebitna puščanja na sesalnih ceveh in vacuum cevkah vendar nisem ničesar našel.

Ima kdo kakšno idejo kaj naj še preverim?

Že vnaprej hvala za vse koristne informacije.

Lp, Dejan
Uporabniški avatar
Dejc82
Novinec
 
Prispevkov: 6
Pridružen: Sr Nov 02, 2011 10:38 pm
Kraj: Novo mesto
Avto: Golf 6 1.4 TSI

Re: Visoki obrati v prostem teku

OdgovorNapisal/-a ŽucMac dne To Sep 11, 2012 11:08 pm

če sumiš na potenciometer lopute, enostavno odklopi konektor zadaj na loputi in boš videl, če bo kaj razlike.

meni je na passatu potenciometer frkal na ta način, da so med vožnjo naenkrat padli obrati na štant-gas in dokler si dojel kaj se je zgodilo, so zopet zrasli nazaj na prejšnjo vrednost... razlog: mrzli loti na potenciometru, polotal in je blo ok.

pri tebi sigurno niso mrzli loti, lahko bi pa potenciometer obtičal v nekem položaju in javljal pač napačen položaj lopute in stem gas-pedala. Če ga odklopiš, zadeva funkcionira na prednastavljene vrednosti, saj bi drugače avto sunkovito spremenil režim delovanja med vožnjo, tako kot je mene premetavalo dokler nisem zrihtal...

vžgi avto in odklopi takrat ko bodo previsoki obrati pa bomo pole naprej mleli.
če ne bo razlike, po moje ni nič narobe okol potenciometra.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” - Mark Twain
Uporabniški avatar
ŽucMac
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 6697
Pridružen: Sr Feb 11, 2009 12:57 am

Re: Visoki obrati v prostem teku

OdgovorNapisal/-a Dejc82 dne To Sep 11, 2012 11:25 pm

Konektor na potenciometru lopute sem odklopil, vendar ni bilo nobene razlike.

Dobil sem tudi predlog naj preverim LMM nad filtrom zraka, ker bi lahko bil razlog za povečane obrate v prostem teku. Če ga odklopim in probam vžgati motor, le-ta ne vžge. Če pa ga odklopim pri delujočem motorju, potem motor takoj crkne. Je to normalno?

Še kakšna ideja kaj bi lahko bilo?
Uporabniški avatar
Dejc82
Novinec
 
Prispevkov: 6
Pridružen: Sr Nov 02, 2011 10:38 pm
Kraj: Novo mesto
Avto: Golf 6 1.4 TSI

Re: Visoki obrati v prostem teku

OdgovorNapisal/-a eugene dne Sr Sep 12, 2012 8:25 am

Jaz bi po logiki pričakoval, da bo šel v nek zasilni program in bo obremenitev računal iz potenciometra na loputi če odklopiš LMM. Rajši kot ga odklapljat provaj preverit na potencometru kolko voltov daje ven ko ga premikaš. Ena žica je + ena masa in tretja signal. Ali pa meri upornost med maso in signalom pri ugasnjenem motorju ko premikaš loputo se more linearno spreminjat.
Aja in daj še enkrat preveri če kje slučajno pušča zrak za loputo. Cev, ki gre na servo,..
"Try not. Do. Or do not. There is no try." - Master Yoda
Uporabniški avatar
eugene
Valček s.p.
 
Prispevkov: 3819
Pridružen: To Avg 08, 2006 2:21 pm
Kraj: Vukojebina
Avto: Mk1 gti, hrošč '67, volvo 145 in 245 superpolar

Re: Visoki obrati v prostem teku

OdgovorNapisal/-a apokalipso dne Sr Sep 12, 2012 11:37 am

Tudi jaz sem doktoriral z prostim tekom na 2E motorju , le da je tam bil motor naknadno vgrajen , krmilnik od avtomatika , friziran motor in še in še. Napak je bilo vsepovsod en malo in vsaka je botrovala malo k temu. Najbolj pa je bila kritična ena cev , ki je bila speljana paralelno z regulatorja prostega teka proti servo aparatu. Čemu je služila ne vem , ker je nisem zasledil nikjer v literaturi. Enostavno sem jo blendiral.
Mislim da bi ti laže postavil diagnozo z meritvijo ispušnih plinov, saj boš takoj vedel česa imaš preveč . Menim pa ,da imaš nekje fauš zrak. To boš ugotovil z meritvijo isp. plinov. Lahko tudi med prostim tekom z dlanjo "zadušiš" dovod zraka in boš videl , na kakšen način bo motor ugasnil, ali bo morda slišno nekje kakšno sikanje. Možno je tudi , da so se ti na sesalnih ventilih nabrale obloge in ti ventili ne tesnijo. Preiskusi propustnost motorja. Preveri tudi točko vžiga. Pa še kaj bi se našlo.
Uporabniški avatar
apokalipso
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Sr Feb 17, 2010 4:00 pm

Re: Visoki obrati v prostem teku

OdgovorNapisal/-a Dejc82 dne Sr Sep 12, 2012 8:16 pm

Danes sem preveril merilec pretoka zraka in zgleda, da pravilno deluje.

Slika

Upornost med pini 1 in 4 znaša 2,5 kOhm, kar ustreza temperaturi 25 stopinj C po diagramu, tako da merilec temperature vstopnega zraka deluje pravilno.

Upornost med pini 3 in 4 znaša 0,54 kOhm, kar je tudi v redu.

Upornost med pini 2 in 3 pa se spreminja od 0,54 do 1,2 kOhm pri premikanju lopute v merilcu pretoka zraka.

Še enkrat sem preveril morebitna puščanja zraka, vendar nisem našel nič. Tudi cev, ki gre iz sesalnega kolektorja na servo zgleda v redu. Sicer je na tej cevi en T kos, ena cev gre na servo, druga pa je kratka samo nekaj cm in na koncu blindirana. Ima mogoče kdo kakšno sliko te cevi, ki gre na servo?

V naslednjih dneh bom probal vse sesalne in vakum cevi, loputo, šobe itd. pošpricati s štart sprejem pri delujočem motorju, in če kje vleče fauš zrak, potem bi morali obrati motorja takrat narasti.

Če pa še to ne pomaga, potem pa ne vem.

Pozna kdo koga na dolenjskem, ki bi znal to preveriti in odpraviti, seveda za plačilo. Na pooblaščenca nekako ne bi šel.
Uporabniški avatar
Dejc82
Novinec
 
Prispevkov: 6
Pridružen: Sr Nov 02, 2011 10:38 pm
Kraj: Novo mesto
Avto: Golf 6 1.4 TSI

Re: Visoki obrati v prostem teku

OdgovorNapisal/-a Dejc82 dne To Sep 18, 2012 7:20 pm

Vse sesalne cevi, kolektor in šobe sem pri delujočem motorju pošprical s start sprejem, vendar se obrati motorja niso zvišali. Po tem sklepam, da puščanja podtlaka ni.

Bil sem tudi pri pooblaščenem serviserju za Seat, Avto Slak v Novem mestu. Ojoj, mehaniki so očitno prvič v življenju videli ta motor, tako da seveda niso niti znali preveriti, kaj bi lahko bilo narobe.

Je kdo na forumu, ki pozna 2E motor in bi mi lahko malo pogledal delovanje le-ta in morebiti najdel vzrok za povišane obrate v prostem teku, seveda za plačilo.
Uporabniški avatar
Dejc82
Novinec
 
Prispevkov: 6
Pridružen: Sr Nov 02, 2011 10:38 pm
Kraj: Novo mesto
Avto: Golf 6 1.4 TSI

Re: Visoki obrati v prostem teku

OdgovorNapisal/-a gti97 dne To Sep 18, 2012 10:48 pm

na abfju leta nazaj sem spucal loputo in so bili obrati visoki.priklopil na tester da se je zadeva skalibrilara.pol je blo use normalno kot prej
gti97
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 403
Pridružen: So Okt 25, 2008 11:40 pm

Re: Visoki obrati v prostem teku

OdgovorNapisal/-a Dejc82 dne Ne Sep 23, 2012 6:52 pm

Evo, napaka je odpravljena.

Zahvala gre forumašu Bertonetu.

Vzrok za povišane obrate je bil ventil za uravnavanje prostega teka, ki smo ga zamenjali z drugim delujočim.
Pri testu na 12V, ki sem ga naredil, se je batek premikal, priklopljen na avtu pa verjetno deluje na manjšo napetost.

Bertone je tudi nastavil vžig ter speljal oljne hlape v atmosfero, da ne bodo več pacali lopute in sesalnega kolektorja.

Motor po vsem tem lepše dela in je dosti bolj odziven. Pričakujem tudi malo manjšo porabo goriva, kar se bo videlo po parih porabljenih tankih bencina.
Uporabniški avatar
Dejc82
Novinec
 
Prispevkov: 6
Pridružen: Sr Nov 02, 2011 10:38 pm
Kraj: Novo mesto
Avto: Golf 6 1.4 TSI


Vrni se na Pogonski sklop

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov

cron