Pozdravljeni!
Prosim za pomoč vse strokovnjake, ki obvladajo starejše bencinske motorje iz Golfov 2 in 3.
Pri Seat Ibizi 2.0 8v (koda motorja 2E) letnik 1995 imam problem visokih obratov v prostem teku. Do tega je prišlo, ko sem imel pozimi zanič akumulator in se je po nekaj poizkusih zagona do konca izpraznil. Pred tem so bili obrati v prostem teku cca. 800 - 900 obr./min.
Sedaj pa so obrati prostega teka cca. 1200 pri hladnem motorju, pri vročem pa narastejo tudi na 2500 in ne padajo pod to vrednost, dokler motorja ne ugasnem in še enkrat vžgem.
Sumil sem ventil za uravnavanje prostega teka, katerega sem očistil s čistilom za vplinjače. Testiral sem ga z 12V in se batek v njemu normalno premakne, ko odvzameš napetost pa ga vzmet porine nazaj. Pri vključenem kontaktu ta ventil tudi brni in na osnovi tega sklepam, da ventil deluje normalno in ni krivec za omenjene težave.
Zamenjal sem tudi senzor temperature hladilne tekočine in lambda sondo, vendar s tem nisem nič rešil.
Očistil sem loputo plina brez demontaže s sprejem oz. čistilom za vplinjače, vendar niti ni bila dosti zapacana. Loputa se normalno premika in tudi pri spuščeni loputi ni neke zračnosti, da bi čez uhajal zrak.
Pri določenih loputah vem da imajo stikalo prostega tega, ki aktivira ventil za uravnavanje prostega tega. Pri moji loputi pa mislim da ni stikala ampak potenciometer. Ali je možno da je potrebno samo loputo na novo skalibrirati in da so zaradi tega obrati tako visoki?
Preveril sem tudi morebitna puščanja na sesalnih ceveh in vacuum cevkah vendar nisem ničesar našel.
Ima kdo kakšno idejo kaj naj še preverim?
Že vnaprej hvala za vse koristne informacije.
Lp, Dejan