Pozdravljen,
skoraj bolj enostavne zadeve ni. Potebuješ merilnik in nekaj žice. Ponavadi v kompletu že pridejo cevke in ustrezni fitinigi. Sedaj je odvisno kaj si želiš prikazovati na števcu. Če je to podtlak, ga najlažje pobereš iz vakum cevk, ki se nahajajo pod pokrovom motorja. So tanke, ponavadi črne iz blaga pletene cevi(osnova je guma). Tam nekje vmes vtakni priključek, ki si ga dobil zraven kompleta. Cev poveži na števec, napajanje pa mu pripelji nekje izpod armature, kjer imaš 12V, pomožnosti poišči vir, ki je vezan na osvetlitev armature, tako da bos lahko reguliral jakost osvetlitve.
Če pa želiš meriti prav tlak, ki ga ustvarja turbina, pa sem jaz naredil sledeče. Poiskal sem del gumijaste cevi, ki je povezana s intercoolerjem. Vanjo zvrtal luknjo, v luknjo ustavil vijak, ki sem ga vzdolžno prevrtal, tako da je bil votel po sredini. Glavo vijaka sem vtaknil v notranjo stran cevi na zunanjo stran pa podložko im matico, vse skupaj fino zategnil in zatesnil z silikonskim kitom. Na navojno stran vijaka namestil cev, ki sem jo še dodatno pritrdil z objemko, cev pa skozi odprtino za kablovje napeljal pod armaturo. Tovrstno cev dobis tudi v Merkurju po strašno smešni ceni za meter. Na merilniku sem tudi uporabil objemko in zadeva deluje že skoraj leto tako kot mora.
Za pritrditev števca na A stebriček sm se poslužil poliestra. Kar sledi spodaj je povzeto po reviji Tuning scena, kjer sem izdelavo tudi predstavil. Tekst je beta verzija, zatorej me ne loviti za slobnićne
napake Torej ; Lahko pa ti tudi pošljem revijo, kjer so tudi slike.
"""
POLIESTRSKO USTVARJANJE
Verjetno ste že vsi kdaj obiskali kakšno prireditev ali avtoshow, na katerem ste si z velikim zanimanjem ogledovali tako ali drugače predelane avtomobile. Nekateri so bili le rahlo predelani, nekateri pa so zaradi svoje ekstremne predelave pritegnili pozornost prav vsakega obiskovalca. Ekstremno predelana notranjost, številni ojačevalci in wooferji, LCD ali TFT zasloni vgrajeni na mestih, na katerih si tega nikoli nebi mogli niti predstavljati; ?Le kako jim to uspe? Tega nebi bil jaz nikoli sposoben narediti!? Verjetno se vam je zazdelo, da je takšna izdelava nadvse zahtevna in da so jo sposobni izvesti le najboljši mojstri. Delno se strinjam z vami, vendar vam v istem trenutku tudi zagotavljam, da vam bo s tem člankom in z rahlo mero potrpežljivosti in natančnosti, kaj hitro postalo jasno kako zadevo izpeljati. Ugotovili boste, da takšna izdelava niti ni tako zahtevna. Sicer se ne bomo lotili izdelave prtljažnega prostora ali vgradnje 42 palčnega zaslona, temveč se bomo lotili izdelave nosilca, v katerega lahko vgradite števec, tweeter ali kaj drugega.
Koncept vgradnje je popolnoma isti, le da je nekoliko manj zahteven. Najprej potrebujete prostor, kjer boste predelavo izvajali in seveda vozilo, ki bo darovalo tapeto A stebrička. Ko ste tapeto sneli, sledi njeno ?uničenje?. Namreč tu se morate odločiti, kako se boste izdelave lotili in kaj boste v tapeto vgradili. Mi smo se odločili za vgradnjo ?boost? števca, ki nam ga posodilo podjetje A3M. V tapeto je potrebno narediti luknjo ravno pravšnje velikosti, da vanjo upašete števec. Luknjo se najlažje naredi tako, da na tapeto narišete obliko luknje in jo nato z mini brusilnikom (?dremlom?) izžagate. Lahko pa tudi po obrisani obliki na gosto zavrtate luknje z vrtalnikom, nato pa jih z nožem še malo popravite. Da bo luknja na ravno pravem mestu vam svetujem, da si pozicijo natančno določite, ko je tapeta še vgrajena v vozilu. Ko je luknja narejena, se je potrebno odločiti pod kakšnim kotom boste števec (ali tweeter) v tapeto montirali. Najlažje to storite tako, da ga ustrezno namestite na tapeto. In ko ste ujeli pravi kot in naklon števca ga na tapeto prilepite z izolirnim trakom. Tu vam svetujem uporabo širšega izolirnega traku (5 cm), saj je z njim pritrditev mnogo lažja in tudi natančnejša. Tako! Luknjo smo naredili, števec pritrdili, sedaj pa se lotimo izdelave oblike nosilca. Za ta postopek potrebujete slab kvadratni meter steklenih vlaken(?mate?), poliestrsko smolo, trdilec in pospeševalec. Vse potrebno lahko kupite v trgovinah z barvami in laki. Kupite jih lahko posebej, lahko pa tudi kot kit komplet, ki že vsebuje vse potrebne sestavine. Če se odločite, da boste nosilec naredili po obliki stebrička, in ga kasneje lahko tudi sneli, morate stebriček ustrezno zaščititi. Ponovno lahko uporabite izolirni trak, na katerega se poliester ne prime. Natančno ga nanesite po stebričku, vse do tam, do kjer mislite da obstaja nevarnost, da ga bo poliestrska smola umazala. Ko ste to naredili, je potrebno najprej! pripraviti in natančno narezati steklena vlakna! Tu vam svetujem uporabo gumijastih rokavic, saj se boste s tem izognili nepotrebnemu srbenju rok. Vlakna narežite tako, da se bodo prilegala obliki tapete, vanje pa zarežite tudi luknjo v velikosti števca(slika ??). Svetujem vam vsaj 5 nanosov vlaken. Ko ste vse to naredili, se je potrebno lotiti priprave smole. Vsak proizvajalec ima natančno določena razmerja posameznih sestavin in svetujem vam, da se jih natančno držite! Kajti od tega je odvisna trdnost končnega izdelka in tudi čas sušenja poliestrske smole. Če se boste izdelave lotili v teh mrzlejših dneh, se zna zgoditi, da se proces sušenja nekoliko podaljša. Na tem mestu vas moram tudi opozoriti na pripravo ustrezne količine, saj poliestrska smola ob pravilni mešanici sestavin postane neuporabna po nekako dvajsetih min. Po tem času namreč postane želatinasta in jo ni več mogoče nanašati.
Najprej je potrebno območje na katerega mislite nanašati vlakna predhodno namazati s smolo. Nato nanesete vlakna in jih z čopičem ?potupkate?, da se pod njimi ne nahajajo zračni žepi. Ko ste to naredili, vlakna ponovno premažete z smolo in nanje nanesete novo plast vlaken. Proces ponavljate toliko časa, dokler niste nanosili vseh predvidenih plasti poliestrskih vlaken. Ko ste z nanosom končali, je tapeto potrebno pustiti kar nekaj časa, da se posuši. To je odvisno od mešanice sestavin in tudi temperature. Topleje je, hitreje se bo zadeva posušila, vendar vam odsvetujem vsakršno pretiravanje v smeri segrevanja. Ponavadi je tapeta popolnoma suha po dnevu ali dveh. Nato se je potrebno lotiti fine obdelave. Vsa odvečna vlakna, ki štrlijo preko predvidenih mej, je potrebno odstraniti. To lahko ponovno storite s mini brusilko, uporabite pa lahko tudi žago, pilo ali brusni papir. Odvisno od količine nezaželenih vlaken, ki jih želite odstraniti. Ko so odvečna vlakna odstranjena je potrebno celotno površino pobrusiti. Ponovno vam svetujem uporabo zaščitnih rokavic in zaščito dihal, saj se zadeva kar dobro praši. Da brušenje ni tako zelo mučno in zahtevno, vam lahko zaupam, da je ta nosilec pobrusila roka nežnejšega spola. Za začetek lahko uporabite nekoliko bolj grob brusni papir (P80 ali P100), vendar ne pregrob, saj lahko pusti pregloboke odrgnine v izdelku. Nato za fino brušenje uporabite še vodobrusni papir (P1000), s katerim naredite izdelek skoraj popolnoma gladek. Ker pa popolna odprava anomalij na izdelku ni možna, je potrebno izdelek še pokitati. Uporabite lahko avtokit, ki že vsebuje poliestrska vlakna. V tanki v plasti ga nanesete na mesta, ki niso popolnoma ravna ali pa vsebujejo sledove brušenja. Ko ste kit nanesli in se je dokončno posušil je ponovno na vrsti brušenje. Sedaj uporabite bolj fin brusni papir (P400), da pokitano površino zgladite, na koncu pa ponovno uporabite vodobrusni papir (P1000), ki bo površno naredil popolnoma gladko. Če površina še vedno ni popolnoma gladka in brez odrgnin, postopek kitanja ponovite. Tako. Izdelek je že skoraj končan, samo še odločiti se je potrebno ali ga boste oblekli v blago/usnje ali pa ga boste samo pobarvali. Mi smo ga kar pobarvali, saj oblačenje stebrička zahteva kar precejšnjo mero znanja in potrpežljivosti. Pobarvate ga lahko kar doma ali pa delo prepustite avtoličarju. Če ga pobarvate sami, je potrebno na izdelek nanesti tekoči kit (šprickit), ki ga dobite v že omenjenih prodajalnah. Ko ste nanesli tekoči kit, je nosilec potrebno ponovno pobrusiti z vodobrusnim papirjem. Skoraj končano, samo še pobarvate ga in je gotov. Pobarvate ga lahko z že pripravljenim sprejem, če pa imate možnost pa ga lahko pobarvate tudi z kompresorsko ličarsko pištolo. Počakajte, da se barva posuši in že lahko občudujete svoj unikatni izdelek. Pa veliko ustvarjalnega uspeha vam želim. Če pa imate kakšno vprašanje smo vam na voljo na
info@tunigscena.si """"
Pa še nekaj slik da bo predstava lažja.
Veliko uspeha
LP
M