Luči MK2

Napeljava, varovalke, releji, krmilniki, navigacijske naprave, avtoakustika, ...

Luči MK2

OdgovorNapisal/-a apokalipso dne To Dec 07, 2010 4:52 pm

Golf Mk1 Cabrio Karmann

OdgovorNapisal/-a nevednez dne To dec 07, 2010 2:50 pm
Na mk2 najboljše sveti varijanta kovinskih fokusov (ne plastičnih), pa tudi če so saturnus v kombinaciji z 100W žarnicami

Apkalipso, dam ti prav. V originalu se na instalaciji po 20ih letih pojavi padec napetosti 2-2,5V, mogoče tudi več, zaradi dolžine žic, ker ni relejev v instalaciji in ima originalna inštalacijo dolgo pot in veliko spojev (aku-rele plata-volanska ključavnica, stikalo luči-volansko stikalo-rele plata-luči, skupaj to nanese cca 20+spojev, na vsakem spoju pa padec napetosti in z leti zadeva postane bolj očitna)

Jaz sem imel ta problem, rešil tako, da sem dodal v instalacijo dva releja in varovalko, padec napetosti med +polom akuja in žarnico pa je magično padel z 2,5V na 0,12V. Kasneje sem dodal še 100/90W H4 žarnice in v kombinaciji z daljinkami bil dan že ob kratki luči (180W), da o dolgih lučeh sploh ne govorim :D (2x100W H4 + 2x55W H3 daljinka = 310W).

In ja... vem da omenjene žarnice niso dovoljene za rabo na cesti, ampak moteče pa niso bile, ker se pač luč malenkostno spusti... je bilo pa zabavno, ko se je kakšen pripeljal z dolgimi ponoči, ko sem mu posvetil z dolgimi nazaj... jih je vsak ugasnil..

Žarnice pa kupoval pri lokalnem trgovcu z avtodeli... cena ene žarnice je bila cca 10€, v štirih letih zamenjal 4 H4 žarnice.

Pri mk2 je swap z močnejšimi žarnicami izvedljiv, ker so parabole kovinske.
Veliko razliko naredi že ''update'' z releji v instalaciji, strošek je cca 10€+6pack zelenega da se roka umiri in ajde, max 1 ura dela.



No pa je le eden,ki pozna,kako streči zadevi.Točno tako je,kot si zapisal,(Ne)vednež :wink:

Jaz sem vse svoje golfe v preteklosti opremil z izboljšavami,a ne,ker bi bilo potrebno,ampak ker je bil to moj posel in izziv.Tudi 120/140 watne žarnice so kraljevale v fokusih,vendar ni bila težava v pvc parabolah,pač pa v steklih,ki so takoj počla,da je samo kaplica vode padla gor.Pa sem nagruntal in sem za podnevi eni žarnici prekinil plus,drugi maso in s pomočjo relejev je zadeva čez dan delovala zaporedno,zmanjšala se je poraba toka,žarnice niso tako crkovale,stekla prav tako,svetilnost pa je zadostovala.Za zvečer/ponoči,pa sem z vklopom stikala sprostil vezave v standard in spred je bilo vse belo :lol: . Takrat sem še tudi delal na enem avtobusnem podjetju in za stekla ni bil problem.

Mariborski TAM je na svoje buse vgrajeval saturnusove luči,ki so crkovale(rjavele,luščile) kot za stavo.Stekla pa so šla u nulo na parabulo od golfa.
Tokrat na moji "totalni predelavi MK2" napeljave nisem pojačal,ker sem pustil originalne žarnice,ki zadostujejo v kompletu z KVALITETNIMI fokusi.Sem pa vgradil VEČ relejev,med njimi tudi rele za sponko X in 15,ter s tem razrešil(razbremenil) nekaj linij in kontaktov.Napeljava v starem golfu pa je sicer tako prediomenzionirana,da dolge linije niso največji problem,pač pa zoksidirani kontakti na vseh spojih in stikalih.Če se vse to uredi in obnovi,pa luči niso tako za en "kurc".

Negdo je spraševal,koliko voltov imam na žarnicah.Nisem meril,lahko,če je želja.Na pamet bom ocenil,da pod prostim tekom nekje okoli 12.3 V,pod 1500 obrati pa malo pod 13.Seveda sem avto med predelavo opremil z zelo močnim altenatorjem (120 A),ker nekje ždi ideja o gorilnih celicah,ampak to je že druga zgodba,verjetno nikoli udejanjena.
Uporabniški avatar
apokalipso
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Sr Feb 17, 2010 4:00 pm

Re: Luči MK2

OdgovorNapisal/-a $küll dne To Dec 07, 2010 9:28 pm

12.3v? če ni vsaj 14v pol je katastrofa...
Uporabniški avatar
$küll
Tabornik
 
Prispevkov: 8833
Pridružen: Sr Jan 25, 2006 3:02 pm
Kraj: Kolombanburg
Avto: Audi 80 competition + ///// Audi 80 CD 5E

Re: Luči MK2

OdgovorNapisal/-a apokalipso dne To Dec 07, 2010 10:17 pm

Hm,če bi se spoznal na elektriko na avtomobilu,potem bi vedel,da to ni mogoče!!!

Ne vem,da ne bom pametoval,ali te poučeval,ampak vseeno.Podatke sem navedel na pamet,uporabil pa sem po spominu tovarniško raspredelnico volksvagna,ki navaja kakšen je dovoljen in mora biti padec napetosti po posameznem porabniku na določeno moč.
In če povzamemo,da je ob večjem številu porabnikpov pri klasičnem altenatorju nazivna napetost na akomulatorju pri PROSTEM teku nekje 13.2-13.4 V,ko altenator komaj kaj polni in če upoštevamo padec napetosti glede na moč porabnika,posledično tok,ki ga potegne porabnik,imamo na koncu vodnika padec napetosti,ki je vsekakor precej pod 13-timi volti pri PROSTEM teku.Seveda se ta napetost s povečanjem obratov dvigne nekje za 1.2 V,kar je absolutno maximum.Lahko ti zaupam,da je normativ,ki dovoljuje padec napetosti z altenatorja do akomulatorja kljub DEBELIM vodnikom pri večji obremenitvi altenatorja okoli četrt volta.Če upoštevava,da polo letnik 2005 ko se altenator segreje polni maximalno z 13.6 V in upoštevava še padec napetosti do končnega porabnika,ne vem,od kod boš dobil na žarnico 14 V ?

(Ne)vednež je dobro opisal svoj primer,ki drži in maximalno napetost na žarnico lahko dobiš le z priklopom žarnic preko relejev direktno na akomulator.Pozna se skoraj 1volt.Če pa imaš ti na žarnicah 14 V,preveri,koliko imaš še elektrolita v akomulatorju,pa če se ti na daljšo vožnjo ne pregreva,ker obstaja možnost,da ti regulator napetosti deluje na previsokem nivoju.
Uporabniški avatar
apokalipso
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Sr Feb 17, 2010 4:00 pm

Re: Luči MK2

OdgovorNapisal/-a apokalipso dne To Dec 07, 2010 10:47 pm

Ena meritev v praksi pred minuto in sicer na audi A3 ( TDI !!! ).Pri hladnem motorju napetost v prostem teku maksimalna,tj.14.3 V. Napetost na žarnici kratke luči 13.4V !! Pomeni skoraj volt padca napetosti!! Treba pa je upoštevati,da je to meritev na TDI-ju,ki ima pod prostim tekom boljše polnjenje kot bencinc,sploh star.
Uporabniški avatar
apokalipso
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Sr Feb 17, 2010 4:00 pm

Re: Luči MK2

OdgovorNapisal/-a $küll dne To Dec 07, 2010 10:55 pm

s katerega planeta pa si ti?

vsa elektronika v avtu je dimenzionirana na 14,4V... kolkr tudi fila alternator... :roll:

na prejšnjem avtu sem si žaromete preko relejev vezal, in sem imel na žarnici 14,1V zmerjeno z multimetrom...
Uporabniški avatar
$küll
Tabornik
 
Prispevkov: 8833
Pridružen: Sr Jan 25, 2006 3:02 pm
Kraj: Kolombanburg
Avto: Audi 80 competition + ///// Audi 80 CD 5E

Re: Luči MK2

OdgovorNapisal/-a apokalipso dne To Dec 07, 2010 11:10 pm

$küll napisal/-a:s katerega planeta pa si ti?

vsa elektronika v avtu je dimenzionirana na 14,4V... kolkr tudi fila alternator... :roll:

na prejšnjem avtu sem si žaromete preko relejev vezal, in sem imel na žarnici 14,1V zmerjeno z multimetrom...


To so teoretični podatki,ki se v praksi spreminjajo.Ko se altenator segreje dovoj močno mu napetost polnjenja pade.Rešitev je montaža regulatorja napetosti izven altenatorja na učinkovito hlajeno mesto.

Elektronika v vozilih je narejena za dosti večjo napetost,saj bi v nasprotnem primeru bilo preveliko tveganje okvar,v primeru okvare regulatorja napetosti.Mislim,da sem nekje zasledil kritično mejo 18V.

Da pa si dobil na žarnico 14V,si uspel z direktno vezavo na akomulator,kot si dal razumeti sam.Jaz pa sem približal problem padca napetosti na STANDARDNEM vozilu in ker je Jurtz omenil,da na golfu za en "kurc" luči svetijo,sem želel dati par nasvetov,kje "popraskati",da bo dolfek spet lepo svetil :D :wink:
Uporabniški avatar
apokalipso
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Sr Feb 17, 2010 4:00 pm

Re: Luči MK2

OdgovorNapisal/-a $küll dne To Dec 07, 2010 11:15 pm

ma samo na releje se veže, + direkt iz akumulatorja na rele in imaš takoj 14v na žarnici, s tem pa tudi izkorostiš žarnico tako kot je treba.

enkrat sem videl eno stran na netu, kjer je bil graf svetilnosti v % v primerjavi z voltažo, in je svetilnost zelo hudo padala s padcem napetosti, usrelim recimo da z 90% voltaže (100% je 14.4v) je blo svetilnosti 70%... v tem stilu.
Uporabniški avatar
$küll
Tabornik
 
Prispevkov: 8833
Pridružen: Sr Jan 25, 2006 3:02 pm
Kraj: Kolombanburg
Avto: Audi 80 competition + ///// Audi 80 CD 5E

Re: Luči MK2

OdgovorNapisal/-a $küll dne To Dec 07, 2010 11:17 pm

evo sem našel, 5% padca napetosti povzroči 20% nižjo svetilnost žarnice.
Uporabniški avatar
$küll
Tabornik
 
Prispevkov: 8833
Pridružen: Sr Jan 25, 2006 3:02 pm
Kraj: Kolombanburg
Avto: Audi 80 competition + ///// Audi 80 CD 5E

Re: Luči MK2

OdgovorNapisal/-a apokalipso dne To Dec 07, 2010 11:31 pm

Hm,to bi pomenilo pri 20% padcu napetosti skoraj temo na žarnici :( . :wink:

Ta izračun mora biti verjetno logaritmični,ker sicer bi bila pri 10-tih voltih res tema :lol: Podobne procente "boljše" svetilnosti propagirajo tudi proizvajalci extremnih žarnic,pa potem ne veš kako so mišljeni tisti procenti,ker takšne razlike pa spet ni,saj nekateri obljubljajo +50% svetlobe :roll: So pa tisti procenti resnični v ceni (300-500).
Uporabniški avatar
apokalipso
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Sr Feb 17, 2010 4:00 pm

Re: Luči MK2

OdgovorNapisal/-a $küll dne To Dec 07, 2010 11:39 pm

whatevz...
Uporabniški avatar
$küll
Tabornik
 
Prispevkov: 8833
Pridružen: Sr Jan 25, 2006 3:02 pm
Kraj: Kolombanburg
Avto: Audi 80 competition + ///// Audi 80 CD 5E

Re: Luči MK2

OdgovorNapisal/-a apokalipso dne To Dec 07, 2010 11:45 pm

?
Uporabniški avatar
apokalipso
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Sr Feb 17, 2010 4:00 pm

Re: Luči MK2

OdgovorNapisal/-a eugene dne Pe Dec 10, 2010 11:53 pm

R2 na hrošču z starimi parabolami in napeljavo je zakon. Enkrat so me na meji vprašali zakaj vozim z parkirnimi [smilie=zeppelin.gif]
"Try not. Do. Or do not. There is no try." - Master Yoda
Uporabniški avatar
eugene
Valček s.p.
 
Prispevkov: 3819
Pridružen: To Avg 08, 2006 2:21 pm
Kraj: Vukojebina
Avto: Mk1 gti, hrošč '67, volvo 145 in 245 superpolar

Re: Luči MK2

OdgovorNapisal/-a apokalipso dne Pe Dec 10, 2010 11:55 pm

:lol: :lol: :lol:
Uporabniški avatar
apokalipso
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Sr Feb 17, 2010 4:00 pm

Re: Luči MK2

OdgovorNapisal/-a BeniNorc dne Sr Feb 09, 2011 11:10 pm

nevednez napisal/-a:Veliko razliko naredi že ''update'' z releji v instalaciji, strošek je cca 10€+6pack zelenega da se roka umiri in ajde, max 1 ura dela.


se bova enkrat slišala, se priporočam.. ker jaz mam 100w žarnice in še vedno sveti za en k**** .. :roll:
Uporabniški avatar
BeniNorc
The Polish connection
 
Prispevkov: 3063
Pridružen: To Apr 08, 2008 5:02 pm
Kraj: Črnomelj
Avto: Golf .. na plinsko olje :)

Re: Luči MK2

OdgovorNapisal/-a super98 dne Sr Feb 09, 2011 11:40 pm

eugene napisal/-a:R2 na hrošču z starimi parabolami in napeljavo je zakon. Enkrat so me na meji vprašali zakaj vozim z parkirnimi [smilie=zeppelin.gif]



:D :D :D

to mi je pa znano ja. pa zanič štelači za višino/smer snopa...


p.s.: se slišiva za knjigo, ki ti jo moram še vrnit
TJUNING PA TO...
Uporabniški avatar
super98
Mirko
 
Prispevkov: 3563
Pridružen: Sr Jan 25, 2006 4:30 pm
Kraj: Ljubljana
Avto: Golf II G60, MB W123 coupe

Re: Luči MK2

OdgovorNapisal/-a nevednez dne Sr Feb 09, 2011 11:44 pm

BeniNorc napisal/-a:
nevednez napisal/-a:Veliko razliko naredi že ''update'' z releji v instalaciji, strošek je cca 10€+6pack zelenega da se roka umiri in ajde, max 1 ura dela.


se bova enkrat slišala, se priporočam.. ker jaz mam 100w žarnice in še vedno sveti za en k**** .. :roll:



ni problema, javi pa uredimo :)
Uporabniški avatar
nevednez
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 779
Pridružen: Pe Feb 16, 2007 3:33 pm
Avto: štirje krogci


Vrni se na Elektrika

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov

cron