Ker ste na novo roerganizirali forum in dodali kategorijo karoserija vam v skladu z obljubo dano v svoji predstavitvi prikazujem en krajši prispevek o varjenju pločevine na stik, ki je sicer že objavljen na moji spletni strani ampak ga tu gor še enkrat pišem za vse tiste, ki se jim ne da klikat na to in ono stran...
Skratka med 'kleparji' velikokrat potekajo debate o načinih varjenja. Mnenja o tem, kakšno varjenje (na stik ali prekrivajoče) je boljše so različna. Vendar pa v svetu starodobništva še zmeraj večina karoseristov prisega na varjenje na stik.
Kar se tiče ''flikanja'', torej varjenja pločevine čez pločevino, se v večini primerov zgodi, da tam kjer se pločevine prekrivajo skoraj vedno ponovno prerjavi (ker je težko dobro zaščititi prekrivajoče pločevine na samem stiku). Zato se pri restavriranju starodobnih vozil svetuje, da varimo stik na stik, kajti le tako se izognemo novim potencialnim žariščem za nadaljnje rjavenje.
1. Torej, naš namen je sanacija rje, kot na naslednji sliki:
Ker vidnih lukenj in luknjic ni možno variti (oz. nikakor ni smiselno), je najbolje odrezati ''prerešetano'' pločevino. To seveda najlaže storimo s kotno brusilko oz. s podobnimi ''strojčki''. Nato okoli ''izrezanine'' pobrusimo nekaj centimetrov, da nas pri varjenju ne ovira stara barva.
Dobimo nekaj takšnega:
2. Sedaj nas čaka izdelava novega kosa,…tu kaj dosti ne morem svetovati, lahko pa rečem, da je potrebno biti čim bolj kreativen...oz. potrebno je pusti domišliji prosto pot…
Z malo potrpljenja naredimo ustrezen nadomestni kos…za začetek pričnimo z enostavnimi kosi, s časom pa dobimo občutek za kaj zahtevnejšega.
Npr.:
3. Ko imamo kos v grobem narejen ga moramo ''vpasati'', da ga bomo lahko povaril stik na stik. Glede ''špranje'' med novo narejenim kosom pločevine in izrezano luknjo v karoseriji je tako, da ni preveč dobro, da naredimo premalo hkrati pa ne preveč ''lufta'' med enim in drugim kosom. Če je špranje premalo, se zna zgoditi, da nam bo okoliško pločevino pokrivilo, če pa je špranja prevelika, pa težko naredimo dober var. ''Špranjo'' naredimo po občutku, glede na zgoraj omenjeno. Ampak ponavadi je ta 'špranja' med 0,6 in 1mm.
4. Nato nadomestni kos, ki je ustrezno ''vpasan'' povarimo, najbolje samo iz ene strani, da ne pregrejemo pločevine prevečkrat. Vendar ko varimo, moramo povariti tako, da var pride skozi pločevino, torej, da naredimo od enkrat (že pri prvem varjenju) kvaliteten zvar.
Ko povarimo bo zgledalo nekako takole:
Ko pa zvar pobrusimo in ''preklofamo''-pretolčemo pa takole:
In:
To je v grobem pripravljeno na nadaljnjo obdelavo, npr.: kitanje, cinjenje, barvanje, …
Želim vam uspešno rezanje, klepanje in varjenje,
w107