Sanacija rje z varjenjem 'stik na stik'!

Sanacija, zaščita, varjenje, barvanje, modifikacije, ...

Sanacija rje z varjenjem 'stik na stik'!

OdgovorNapisal/-a w107 dne Pe Sep 04, 2009 2:01 pm

Ker ste na novo roerganizirali forum in dodali kategorijo karoserija vam v skladu z obljubo dano v svoji predstavitvi prikazujem en krajši prispevek o varjenju pločevine na stik, ki je sicer že objavljen na moji spletni strani ampak ga tu gor še enkrat pišem za vse tiste, ki se jim ne da klikat na to in ono stran...

Skratka med 'kleparji' velikokrat potekajo debate o načinih varjenja. Mnenja o tem, kakšno varjenje (na stik ali prekrivajoče) je boljše so različna. Vendar pa v svetu starodobništva še zmeraj večina karoseristov prisega na varjenje na stik.

Kar se tiče ''flikanja'', torej varjenja pločevine čez pločevino, se v večini primerov zgodi, da tam kjer se pločevine prekrivajo skoraj vedno ponovno prerjavi (ker je težko dobro zaščititi prekrivajoče pločevine na samem stiku). Zato se pri restavriranju starodobnih vozil svetuje, da varimo stik na stik, kajti le tako se izognemo novim potencialnim žariščem za nadaljnje rjavenje.


1. Torej, naš namen je sanacija rje, kot na naslednji sliki:
Slika

Ker vidnih lukenj in luknjic ni možno variti (oz. nikakor ni smiselno), je najbolje odrezati ''prerešetano'' pločevino. To seveda najlaže storimo s kotno brusilko oz. s podobnimi ''strojčki''. Nato okoli ''izrezanine'' pobrusimo nekaj centimetrov, da nas pri varjenju ne ovira stara barva.

Dobimo nekaj takšnega:
Slika

2. Sedaj nas čaka izdelava novega kosa,…tu kaj dosti ne morem svetovati, lahko pa rečem, da je potrebno biti čim bolj kreativen...oz. potrebno je pusti domišliji prosto pot…

Z malo potrpljenja naredimo ustrezen nadomestni kos…za začetek pričnimo z enostavnimi kosi, s časom pa dobimo občutek za kaj zahtevnejšega.

Npr.:
Slika

3. Ko imamo kos v grobem narejen ga moramo ''vpasati'', da ga bomo lahko povaril stik na stik. Glede ''špranje'' med novo narejenim kosom pločevine in izrezano luknjo v karoseriji je tako, da ni preveč dobro, da naredimo premalo hkrati pa ne preveč ''lufta'' med enim in drugim kosom. Če je špranje premalo, se zna zgoditi, da nam bo okoliško pločevino pokrivilo, če pa je špranja prevelika, pa težko naredimo dober var. ''Špranjo'' naredimo po občutku, glede na zgoraj omenjeno. Ampak ponavadi je ta 'špranja' med 0,6 in 1mm.

4. Nato nadomestni kos, ki je ustrezno ''vpasan'' povarimo, najbolje samo iz ene strani, da ne pregrejemo pločevine prevečkrat. Vendar ko varimo, moramo povariti tako, da var pride skozi pločevino, torej, da naredimo od enkrat (že pri prvem varjenju) kvaliteten zvar.

Ko povarimo bo zgledalo nekako takole:
Slika

Ko pa zvar pobrusimo in ''preklofamo''-pretolčemo pa takole:
Slika

In:
Slika

To je v grobem pripravljeno na nadaljnjo obdelavo, npr.: kitanje, cinjenje, barvanje, …



Želim vam uspešno rezanje, klepanje in varjenje, :D
w107
Uporabniški avatar
w107
Novinec
 
Prispevkov: 37
Pridružen: Sr Sep 02, 2009 3:58 pm
Kraj: Ljubljana
Avto: R Twingo, MB R170, MB C107

Re: Sanacija rje z varjenjem 'stik na stik'!

OdgovorNapisal/-a Jurtz dne Pe Sep 04, 2009 2:03 pm

odlično!

se priporočamo še za kakšen podoben prispevek! :)
Uporabniški avatar
Jurtz
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 11471
Pridružen: To Jan 24, 2006 10:32 pm
Avto: '08 Golf GTI, '02 Polo Gr. A

Re: Sanacija rje z varjenjem 'stik na stik'!

OdgovorNapisal/-a jinx82 dne Pe Sep 04, 2009 2:03 pm

Super!

...verjamem, da bo prispevek vsem v pomoč :wink:
Uporabniški avatar
jinx82
Mati bwožja
 
Prispevkov: 12580
Pridružen: To Jan 24, 2006 11:57 pm

Re: Sanacija rje z varjenjem 'stik na stik'!

OdgovorNapisal/-a BureK dne Pe Sep 04, 2009 3:27 pm

zakon...prej ali slej bom tudi jaz rabil kak nasvet (zaenkrat ni rje) :)
Uporabniški avatar
BureK
Z jogurtom
 
Prispevkov: 10874
Pridružen: Sr Jan 25, 2006 12:34 pm
Kraj: predor Markovec
Avto: Rallye Golf

Re: Sanacija rje z varjenjem 'stik na stik'!

OdgovorNapisal/-a $küll dne Pe Sep 04, 2009 4:07 pm

hudo :)

kako se pa zaščiti tam kjer je dvojni pleh? recimo v pragu, pošvasaš nov kos pleha, ampak od znotraj nemoreš več zaščitit-pobarvat...?
Uporabniški avatar
$küll
Tabornik
 
Prispevkov: 8833
Pridružen: Sr Jan 25, 2006 3:02 pm
Kraj: Kolombanburg
Avto: Audi 80 competition + ///// Audi 80 CD 5E

Re: Sanacija rje z varjenjem 'stik na stik'!

OdgovorNapisal/-a w107 dne Pe Sep 04, 2009 5:00 pm

@$küll: Načeloma se povsod pride zraven. Seveda ne s čopičem, ampak z ličarsko pištolo namenjeno za votle dele (z daljšo cevko ki ima na koncu šobo). Sicer se z njo običajno šprica vosek, ampak če dovolj razrečiš barvo se enako lepo šprica v votle dele kot vosek,... drugače pa so na notranjem pragu po celi dolžini praga (pa tudi pri drugih votlih delih je enako) v določenem razmaku luknje, kjer prideš z omenjeno ličarsko pištolo zraven...
Uporabniški avatar
w107
Novinec
 
Prispevkov: 37
Pridružen: Sr Sep 02, 2009 3:58 pm
Kraj: Ljubljana
Avto: R Twingo, MB R170, MB C107

Re: Sanacija rje z varjenjem 'stik na stik'!

OdgovorNapisal/-a super98 dne Pe Sep 04, 2009 5:14 pm

@w107: približno koliko časa si rabil da si osvojil tehniko. na tvoji strani sem videl da uporabljaš cin pri ličanju. koliko je ta zadeva kej zahtevna?
TJUNING PA TO...
Uporabniški avatar
super98
Mirko
 
Prispevkov: 3563
Pridružen: Sr Jan 25, 2006 4:30 pm
Kraj: Ljubljana
Avto: Golf II G60, MB W123 coupe

Re: Sanacija rje z varjenjem 'stik na stik'!

OdgovorNapisal/-a Vičo dne So Sep 05, 2009 2:28 pm

Jst bi samo še nekaj dodal - treba je biti precej pozoren pri brušenju stare barve po robovih, saj z recimo kotno brusilko kaj hitro stanjšamo pleh in imamo kasneje probleme z varjenjem. Mel tak primer ravno včeraj :)
Ladeluftgekühlt
Uporabniški avatar
Vičo
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 3327
Pridružen: Pe Jan 27, 2006 12:28 am
Kraj: Bistrc
Avto: '90 GTi G60

Re: Sanacija rje z varjenjem 'stik na stik'!

OdgovorNapisal/-a w107 dne So Sep 05, 2009 9:02 pm

@super98: Glede časa za osvojitev tehnike lahko samo rečem, da velja tisti pregovor: vaja dela mojstra,...mojster pa vajo...
Cinjenje samo ni zahtevno, če uporabljaš dobre materiale, če pa delaš z slabimi materiali je pa precej zahtevno in tudi končni izdelek ni najboljši. Zato pri cinjenju svetujem dober in posledično dražji material :D.

@
Vičo napisal/-a:Jst bi samo še nekaj dodal - treba je biti precej pozoren pri brušenju stare barve po robovih, saj z recimo kotno brusilko kaj hitro stanjšamo pleh in imamo kasneje probleme z varjenjem. Mel tak primer ravno včeraj :)


Mogoče omenim samo to, da jaz teh težav nimam, ker barve nikoli!!! ne odstranjujem z lamelnimi ploščami ali brusnimi ploščami na kotnih brusilkah ampak izključno!!! z različnimi dratenimi ščetkami (na ''bor'' mašini) in dratenimi krtačami (namenjenimi za kotne brusilke...), ki odstranijo zgolj barvo in ne poškodujejo pločevine :wink: . Če bi imel kako sliko pri roki bi jo dodal, pa je trenutno ne najdem...
Drugače pa dobro da si opozoril,... :)
Uporabniški avatar
w107
Novinec
 
Prispevkov: 37
Pridružen: Sr Sep 02, 2009 3:58 pm
Kraj: Ljubljana
Avto: R Twingo, MB R170, MB C107

Re: Sanacija rje z varjenjem 'stik na stik'!

OdgovorNapisal/-a Tha Reel M dne Sr Sep 09, 2009 9:46 am

od 3M-a imas cel asoritman teh ščetk Vičo, varianta je tut scotch-bride krtačka za na bormašino ali flexarco.

w107, kje kupujes cin in podobno..., pa malo se razpiši o cinjenju...sicer sm ze gledal neke posnetke itd...samo me malo zanima iz prve roke...

drugače pa še malo slikovnih napotkov

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

IN LEGENDA-KRALJ-CAR!!!! pri delu.... THX BOSKO...in ja zaščita je obvezna..

Slika

In še happy ending

Slika

Slika

Slika

LP

M
Zadnjič spremenil Tha Reel M, dne Sr Sep 09, 2009 10:26 am, skupaj popravljeno 1 krat.
1J1 MK IV TDI & Scirocco GTX 16 V 88" -- > Me ON AIR http://www.livestream.com/scirocco
Uporabniški avatar
Tha Reel M
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 2652
Pridružen: So Maj 05, 2007 6:00 pm
Kraj: Ljubljana
Avto: Ja moj avto ja!

Re: Sanacija rje z varjenjem 'stik na stik'!

OdgovorNapisal/-a Vičo dne Sr Sep 09, 2009 10:20 am

Tha Reel M napisal/-a:od 3M-a imas cel asoritman teh ščetk Vičo, varianta je tut scotch-bride krtačka za na bormašino ali flexarco.




Vem vem, da obstaja ogromno tega, jst sm pač prijel kar je bilo pri roki - tisto lamelno ploščo, ki sicer precej počasi brusi pločevino, ampak vseeno prehitro :)
Ladeluftgekühlt
Uporabniški avatar
Vičo
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 3327
Pridružen: Pe Jan 27, 2006 12:28 am
Kraj: Bistrc
Avto: '90 GTi G60

Re: Sanacija rje z varjenjem 'stik na stik'!

OdgovorNapisal/-a Tha Reel M dne Sr Sep 09, 2009 10:24 am

Še malo... tukaj je bilo še več dela, ker je bilo potrebno ujeti 3 "zavihke", ki so pod različnimi koti...

Slika

Slika

Slika

in slike kako je bilo končano, drug nimam oz ne najdem [smilie=angry.gif]

Slika

Slika

Slika
1J1 MK IV TDI & Scirocco GTX 16 V 88" -- > Me ON AIR http://www.livestream.com/scirocco
Uporabniški avatar
Tha Reel M
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 2652
Pridružen: So Maj 05, 2007 6:00 pm
Kraj: Ljubljana
Avto: Ja moj avto ja!

Re: Sanacija rje z varjenjem 'stik na stik'!

OdgovorNapisal/-a w107 dne Pe Sep 11, 2009 10:53 am

@ The Real M: Super da še kdo takole prilima slike. Več kot je slik, hitreje se bo kdo opogumil da se še sam preizkusi v klepariji. Fajn, fajn,... :wink: .

Ja tudi o cinjenju se bom razpisal, ampak na žalost šele, ko mi bo čas dopuščal.
Cin in ostali ''pribor'' kupujem po novem na Nizozemkem (mi ga kolega vozi v Slo), ker so dobavitelja v Avstriji ''skenslali'', baje zaradi ''recesije'' :? . Se mi pa vsekakor splača dobivat ta cin od tam, ker je neprimerno boljše kvalitete (enako velja za cin paste) od teh, ki se dobijo pri nas v specializiranih trgovinah. Načeloma se lahko dobi cin tudi pri meni (seveda brez nekih marž in podobnega... :wink: kot je to praksa v trgovinah), samo je treba naročit pa mal počakat, da kolega spet pride domov in prinese robo s sabo.

LP, w107
Uporabniški avatar
w107
Novinec
 
Prispevkov: 37
Pridružen: Sr Sep 02, 2009 3:58 pm
Kraj: Ljubljana
Avto: R Twingo, MB R170, MB C107

Re: Sanacija rje z varjenjem 'stik na stik'!

OdgovorNapisal/-a Tha Reel M dne Pe Sep 11, 2009 1:28 pm

Ej super za info...
Bom enkrat ob priliki se magar oglasil, seveda ce si kje blizu LJ, da vidim to v zivo..bi slo? ker bi se rad se tega mal naucil...
Kok pa pride cin, kolicina itd.. da dobim sploh predstavo..

LP
M
1J1 MK IV TDI & Scirocco GTX 16 V 88" -- > Me ON AIR http://www.livestream.com/scirocco
Uporabniški avatar
Tha Reel M
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 2652
Pridružen: So Maj 05, 2007 6:00 pm
Kraj: Ljubljana
Avto: Ja moj avto ja!

Re: Sanacija rje z varjenjem 'stik na stik'!

OdgovorNapisal/-a DS71 dne Pe Jan 08, 2010 12:57 pm

ker je lih Burek v eni drugi temi pisal o klepariji(in de tam ne smetim) sem se spomnil na tale dva projekta .. mogoče sem jih že celo linkal kam drugam..ampak kljub temu...se splača pogledat :wink:

Volvo Amazon >> http://www.oldschoolhr.com/forums/showthread.php?t=7262

BMW E9 >> http://www.oldschoolhr.com/forums/showthread.php?t=7291
Zadnjič spremenil DS71, dne Pe Jan 08, 2010 2:17 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
..THERE WILL NEVER BE ANYTHING LIKE THEM AGAIN...the NOISE...the SPEED...the POWER...the GROUP B...
Uporabniški avatar
DS71
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 1966
Pridružen: Če Feb 05, 2009 9:51 pm
Kraj: Il. Bistrica
Avto: zoom zoom

Re: Sanacija rje z varjenjem 'stik na stik'!

OdgovorNapisal/-a Jurtz dne Pe Jan 08, 2010 1:51 pm

DS71: ti, kje je pa tale tvoj kolega w107 zadnje cajte? nič več ga ni videt na favdlu...
Uporabniški avatar
Jurtz
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 11471
Pridružen: To Jan 24, 2006 10:32 pm
Avto: '08 Golf GTI, '02 Polo Gr. A

Re: Sanacija rje z varjenjem 'stik na stik'!

OdgovorNapisal/-a DS71 dne Pe Jan 08, 2010 2:18 pm

mja..kolega je samo po zvezdi..drugače ga pa ne poznam :lol:

ja lahko bi se kej oglasu pa nas kaj podučil :wink:
..THERE WILL NEVER BE ANYTHING LIKE THEM AGAIN...the NOISE...the SPEED...the POWER...the GROUP B...
Uporabniški avatar
DS71
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 1966
Pridružen: Če Feb 05, 2009 9:51 pm
Kraj: Il. Bistrica
Avto: zoom zoom

Re: Sanacija rje z varjenjem 'stik na stik'!

OdgovorNapisal/-a w107 dne Sr Mar 10, 2010 1:35 pm

Jurtz napisal/-a:DS71: ti, kje je pa tale tvoj kolega w107 zadnje cajte? nič več ga ni videt na favdlu...


še spremljam favdl, še... :wink: vendar bolj poredko in iz ozadja...imam precej dela, tako da forume prebiram še kaj, odpišem pa res le redko...


DS71 napisal/-a:mja..kolega je samo po zvezdi..drugače ga pa ne poznam :lol:

ja lahko bi se kej oglasu pa nas kaj podučil :wink:


tako je, zaenkrat se res poznava zgolj po zvezdi, se pa sigurno kdaj srečava tudi v živo...na kaki vožnji [smilie=auto.gif] .

kot sem že enkrat dejal, če vas bo več s foruma zanimalo kaj glede karoserijskih del, se bomo uskladili, pa vam kaj pokažem (npr.: cinjenje, varjenje, oblikovanje pločevine,...)


Drugače pa bom tudi v prihodnje spremljal forum, čeprav vam ne obljubim, da bom kaj dosti odgovarjal na poste...
sem pa zmeraj na voljo preko PM, ker dobim obvestila na mail...

LP, w107.
Uporabniški avatar
w107
Novinec
 
Prispevkov: 37
Pridružen: Sr Sep 02, 2009 3:58 pm
Kraj: Ljubljana
Avto: R Twingo, MB R170, MB C107


Vrni se na Karoserija

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost