Ja in kot sem že večkrat rekel, naj ravno zato cinjenje ostane ''ekskluziva'' za tista vozila, ki so bila že v osnovi cinjena...
Cinjenje so kljub številnim prednostim, ki jih ta postopek sicer prinaša ukinili (v času med 1970-1980 so vsi ''masovni'' proizvajalci vozil v glavnem prenehali s cinjenjem) zaradi varovanja zdravja zaposlenih v avtomobilski industriji. Enkrat sem nekje bral (ena od avto klassik revij), da sta Mercedes-benz in Porsche (ki sta znana po tem, da so bili spoji bokov in veznih sten ter spoji pragov in stebričkov, ter še kaj drugega pogosto cinjeni) nekatere zaposlene, ki so po ves dan cinili njihova vozila predčasno upokojili zaradi hudih zdravstvenih težav in visokih vsebnosti težkih kovin v telesu.
Je pa tako, da se pri cinjenju težko čisto zaščitiš, ker gredo recimo hlapi, ki so sestavni del paste celo preko kože v telo (pri segrevanju). Trše delce pa recimo ob neustrezni zaščiti hitro vdihneš.
Posebnost svinca (Pb), ki je poleg kositra (Sn) sestavni del palic za cinjenje je tudi ta, da ostane v telesu (malo se sicer izloči z urinom) ima zelo dolgo ''razpolovno dobo'' in se nalaga v kosteh...
. Potem si lahko predstavljate da to ni tako nedolžna zadeva
.
Cinite torej takrat ko je to res smiselno, možno in se pri tem res dobro zaščitite. Problem je, da se večkrat govori o cinjenju in premalokrat o nujno potrebni zaščiti zdravja pri tem...