traceour napisal/-a:... sedaj pa imam namen teh nekaj ledic namontirati po notranjosti... tako da bi prišel prav kakšen nasvet kam postavit:D
lp janez
Zdravo Janez,
Evo nasvet.
Za montažo v avtomobil na ta način, ki ti ga bi priporočal, bi bile zanimive te visokosvetleče LED dilde:
http://www.jarosshop.com/led-diode-5mm-siroki-kot/led-diode-bele-5mm-siroki-kot. To so diode, ki svetijo bolje od navadnih diod, saj so visokosvetleče. Za pravi efekt jih boš potreboval vsaj kakšnih trideset.
Ker boš potreboval večjo količino teh diod, boš moral nekaj malega premisliti tudi o vezavi. Glede na to, da imajo nazivno napetost 3.1 V, avto pa generira nekje v območju slabih 14V med obratovanjem, jih boš moral vezati na upor. Se pravi, po klasični formuli za računanje uporov za led diod ( ali uporabo kalkulatorja na
http://led.linear1.org/1led.wiz ) je najbolje naredit zaporedno vezavo štirih in sočasno uporabo cca 60 ohm upora, da se ledicam omogoči normalno delovanje. na drugi konec zlotaš slabe dva metra dolge dvožilne kable, ki jih boš potreboval za napajanje diod.
Druga stvar, ki jo boš moral narediti, je nakup aftermarket volana. Priporočam nekaj takega:
http://www.a3m-tuningshop.com/Article.asp?articleid=8275 in volanskega nastavka (
http://www.raceware.si/index.php?main_page=product_info&cPath=2_3_34&products_id=132), ki ga boš potreboval če boš želel namestiti volan na volanski drog. Nato v volan po celotnem obodu pravokotno (v smeri od armaturke proti vozniku) prevrtaš čim več luknjic, vzameš pa 5mm sveder, da bodo led diode lepo na tesno sedle vanje. Nato seveda vstaviš diode tako, da bodo napajalne nožice odzadaj, med volanom in armaturko, s svojim svetilnim snopom pa obrnjene proti vozniku.
Ko sestaviš celoten volan s sestavljenimi led paneli (več jih je, boljše), ga previdno montiraš, da ne potrgaš napajalnih dvožilnih kablov. Ko je volan na mestu in primerno zategnjen (mislim da je volanska matica 24mm; ne potrebuješ navornega ključa, lahko zategneš kar po občutku na tesno), moraš na koncu dvožilne kable spojiti skupaj po polih, se pravi pluse skupaj in minuse skupaj, da ti na koncu ostaneta samo dva skupka kablov, torej plus in minus. Originalen volan daš v škatlo in v prtljažnik. Tukaj pride zahtevni del: v avtu poiščeš panel z varovalkami, in z 12V 'faznpruferjem' poiščeš varovalko, ki ima tok takrat ko ji daš kontakt in plus pol ledic zvežeš nanjo; nato poiščeš neko zanesljivo maso ter nanjo priključiš minus pol. Če si vse storil pravilno, bi morale led diode na volanu ob vzpostavitvi kontakta zdaj zasvetiti.
Zdaj pa sledi ključni del. Ker ti bo montaža vzela praktično cel dan, boš testno vožnjo z novo kozmetiko opravil že precej pozno zvečer, ko bo tema. Tako boš ugotovil, da ti ledice svetijo direktno v obraz in da ne vidiš ne na cesto ne na armaturko ne nikamor in si zaradi njih praktično oslepljen. Takega avta seveda ne moreš vozit, za kar bo verjetno kriv avto sam, tako da priporočam da začneš iskat neko drugo vozilo, kamor ledice lepše pašejo in ga ni škoda, naprimer kakšna Hyundai Lantra (
http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=3711710) ali Daihatsu Applause (
http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=3715537 ), svojega Golfa pa ugodno prodaš enemu entuziastu iz Favdla ali komurkoli drugemu, ki bo avto znal cenit in ga ne bo izmaličil. Seveda omeni da imaš original volan varno zapakiran v prtljažniku.