Pri stausih starodobnikov je treba ločit 2 zadevi.
Prvo je certifikat starodobnika. Izda ti ga zveza SVS ali SVAMZ, z njim je možno dobit do 90% popusta pri zavarovanju vozila(odvisno od pogojev zavaraovalnice, nekje dajo 80, drugje zahtevajo drug avto, ponekod je popust samo na ao brez dodatkov, spet drugje na popolnoma vse) Se pravi vse je na bazi dogovora oz. pogojev izbrane zavarovalnice. Ni pa nikakršnega zakona, ki bi to predpisoval ali zahteval, se pravi je ta popust izključno dobra volja zavarovalnice ali marketinška poteza , če želite. Certifkat izdan pri svamzu velja 5 let(začasni) in 10 let"stalni"(ta naj bi sledil po 5-letni začasni dobi). Nekako se certifkati(govorim za svamz) delijo v 3 skupine.
Prva skupina so originalna vozila, se pravi vozila, ki so bol ali manj v takem stanju, kot so bila prodana prvemu lastniku, se pravi originalna.
Druga skupina so obdobno predelana. Se pravi sem nekako sodijo predelave, ki so v stilu takratnega časa in naj bile izdelane z materiali in izdelki, ki so bili takrat na voljo. Ta grupa je zelo široka, saj si jo vsak pomalem po svoje razlaga. Je pa res, da vse več teh vozil zveze tlačijo v grupo originalnih. V principu naj bi bile tukaj predelave za katere ne rabiš a testa. ( kaj vse sem sodi si pa razlaga, bol kot ne, vsak posebej in vsak po svoje)
Tretja skupina so pa tako zvana posneta vozila. Se pravi kabrioleti, ki to v originalu niso bili, razni trajki, bagiji, doma narjeni bivalniki in podobni hibridi zaplojeni s pomočjo tehnološkega kanibalizma. Se pravi vozila, ki so izdelana doma, z uporabo določenih elementov serijskih vozil.
To so nekako certifikati starodobnikov.
Druga zgodba je pa vpis "starodobno vozilo" v prometnem dovoljenju. Vozila, ki imajo to vpisano (med opombami pod 8b) so v prihodnjem letu in temu sledečih upravičena do 80% popusta pri plačilu povračila za uporabo cest, se pravi cestnine , ki jo plačamo vsako leto, ko podaljašamo registracijo vozila. To opombo lahko vpišejo na upravni enoti(oz tam, kjer pač opravljate birokratske posle te vrste), seveda pa za vpis potrebuje strokovno mnenje, ki pa ga dobite, nikjer drugje, kot na krajih kjer opravljajo homologacijske preglede(Lpp, rti maribor itd...). To mnenje logično ni zastonj, stane pa 72 Eur. Je pa na žalost to stopnička, kjer se zelo verjetno ustavi za starodobnike z montiranimi gewindi, močnejšimi motorji itd... (pač nekako tisti, ki sodimo v 2. skupino certifikatov).
Kako zgleda ta pregled si ne znam in niti ne želim predstavljat, sem pa sigurn, da tam recimo z mojim hroščem pogorim po dolgem in počez.
Je pa res, da obstajamo ljudje, ki imamo srečo. Meni so namreč lani v prometno dovoljenje kar brezplačno in brez strokovnega mnenja vpisali pod opombami starodobno vozilo(delavka se je kar sama tako odločila; kaj naj rečem : bravo ona). Sicer je ta opomba do 1.1.2009 brezpredmetna, po tem datumu, pa pomeni , da vozim in plačujem državi samo 20% cestnine
Je pa res, da je vse skupaj še v plenicah in bo verjetno še precej prerekanj in težav predno bo vse to skupaj postala ustaljena praksa. Je pa ta zakon bil sprejet nekje v novembru, v veljavo pa stopi z 1.1.2009.