Tokrat bom k podvozju pristopil malo "bolj strokovno".
Amortizerje že imam, nimam pa še pravih vzmeti.
Za določitev "prave" vzmeti je potrebno nekaj malega izračuna.
Podatki, ki so na razpolago so vzmetena teža in frekvenca nihanja.
Ta naj bi bila 1-1,5Hz za "navadn" avto in 1,5-2,5Hz za športni avto za na cesto. Dirkalniki in ostalo imajo spet drugačne zahteve.
Odločil sem se za 2Hz saj naj bi bilo to nekaj "športno udobnega".
Corrado tehta vključno s polovico rezervoarja in voznikom na sprednji osi 760kg. Od tega je 690kg vzmetene, ostalo je vse nevzmeteno. Tudi polovica vzmeti se smatra za nevzmeteno
m=690kg
V=2Hz=> o=V*2*pi => o=12,56/s
ks=o^2*m=12,56^2*690kg=108849,984N/m
ks=108,85N/mm K vzmetenja sprednje osi
kv=ks/2=54,42N/mm
K ene sprednje vzmeti bo
55N/mmHod vzmeti naj bi bil 120% hoda amortizerja, kar v mojem primeru pomeni
144mmZadaj je pa zgodba podobna vendar še nekaj zraven.
Ker zadnje kolo naleti na oviro nekoliko kasneje kot sprednje mora zadnje vzmetenje imeti nekoliko višjo lastno frekvenco.
Koliko je to višje je odvisno od medosne razdalje in hitrosti, za katero se dimenzionira podvozje. V praksi se je to izkazalo za 10-20%. Da bom ostal v zlati sredini, se bom tu odločil za 15%. Teža na zadnji osi je 440kg, nevzmetene je 60kg, kar pomeni, da je vzmetene 380kg.
m=380kg
V=2Hz*15%=2,3Hz =>o=V*2*pi => o=14,44Hz
kz=o^2*m=14.44^2*380kg=79235,168N/m
kz=79,24N/mm K vzmetenja zadnje osi
kv=kz/2=
39,6N/mmHod amortizerja je pa 150mm, kar pomeni, da je hod vzmeti
180mm.
Po H&R so potem to naslednje vzmeti:
sprednje HRF250-60-060 (žal 55 nimajo)
zadnje HRF300-60-045 (zaradi primera s 55)