Danes sem popravljal (in ga tudi popravil) mehanizem za električni pomik stekel.
Sicer sem dobil zadevo precej poceni, ampak se je še enkrat izkazal rek : malo denarja - malo muzike. Na enem od mehanizmov je manjkal plastični zatič.
Brez tega pač zadeva ne funkcionira. Najprej sem pomislil na pooblaščenca, da bi kar tam nabavil nove. Ĺ˝al tega ni moč kupiti posebej, ampak samo kompletne mehanizme. Seveda je zadeva precej draga, tako, da na nakup niti nisem pomislil. Sem si rekel, da bom to probal popraviti. Ta plastika je povsem enaka tudi na mehanizmih, ki so pomični na roko - torej na navadnih handgetrib mehanizmih
. Za donatorja mi je na pomoč priskočil ružo in mi podaril dva navadna mehanizma v zelo dobrem stanju - hvala ružo
, tako, da sem se lahko lotil popravila.
Najprej je potrebno odvijačiti pokrov kolesc ...
... v notranjosti nič revolucionarnega ...
... nato se izvleče kolesce, na katerem je navita žica ...
... na vsaki strani koleščka je zataknjen po en konec žice ...
... katero enostavno izvlečemo tako, da jo malo "pajsnemo" z izvijačem ...
Tu pa nastopi prvi rahel problemček, ker je potrebno odstraniti tudi nekaj plastike in obod žice, ki pa ne gre čez tole bunkico, ker je tale bunkica večja od luknje v plastiki in večja tudi od oboda žice ...
... zato je potrebno tole bunkico odščipniti.
Odščipniti je priporočljivo (potrebno) kolikor se da blizu bunkice, da nas kasneje ne bo "matrala" dolžina žice.
Potem se samo potegne dol plastika in obod žice ...
Tako, sedaj imamo pripravljen teren za sestavljanje skupaj. Iz vodil, ki mi jih je doniral ružo, sem že pred časom demontiral tiste plastike. So štiri različne in niti dve si nista podobni, da bi ju lahko zamenjal. Na sliki manjka rumena, katero sem že zamenjal na prvem mehanizmu, medtem, ko je rdeča bila dobra in sem jo pustil pri miru. So pa v parih in sicer je na enem mehanizmu rumena in rdeča, medtem ko je na drugem, modra in zelena.
Pri sestavljanju najprej vstavimo plasiko ...
... potem sledi obod ali zaščita žice in na koncu še tista plastika z vzmetjo ...
... ker pa sem že imel izkušnje pri prvem mehanizmu, sem se tukaj takoj lotil dela. Namreč, težko ali skoraj nemogoče je stakniti skupaj vse dele, ker sem pač nekaj materiala odščipnil. Čeprav ne veliko, pravzaprav minimum, je ravno dovolj, da sem imel probleme pri sestavljanju. Zato sem odrezal približno kakšen centimeter zaščite žice. Najprej z tapetniškim nožkom odstranimo samo plastično zaščito ...
.. nato sem uporabil žagin list za žaganje železa in previdno odrezal tudi tisti jekleni del zaščite, ter pri tem pazil, da ne poškodujem sredinskega plastičnega dela ...
.. nakar odstranimo tisti odrezani del .
Potem samo vse skupaj sestavimo ...
V tem segmentu popravila pa sem začel razmišljati, kaj bom uporabil namesto tiste bunkice, ki sem jo bil primoran odščipniti, da bo dovolj dobro držalo. Najprej sem mislil kar "zalotati", v upanju, da bo cin dovolj držal. Ker je tisti cin, ki se uporablja za spajkanje elektro zadev in elektronike premehak, sem po nasvetu prijatelja nabavil tisto debelejšo štangico, katero uporabljajo krovci za lotanje žlebov - naj bi bil bolj trden tisti cin. Ampak, ker je žica jeklena, se cin nikakor ni hotel prijeti na žico, da bi lahko naredil tisto bunkico, zato sem uporabil bolj "kmečko" rešitev
in sicer tole ...
... spojko za električno napeljavo. Iz nje sem najprej odstranil vijake ...
... nato sem jo "slekel", da sem dobil tisti sredinski del ...
... katerega sem potem razrezal z žaginim listom na dva dela...
... nataknil na konec žice in vrnil vijak, ter dobro pritegnil.
Paše kot ulito, samo, da je sedaj napoti tisti vijak, ki drži spojko z žico in zato le ta ne sede dovolj globoko, da bi se lepo vsedlo v kanal.
Obrniti okrog, da bi vijak gledal ven, se ne more, ker bi potem imel mehanizem problem pri delovanju, saj bi se vijak naslonil na ohišje. Vijaka tudi nisem želel odrezati, ker potem ga ne morem več pritegniti, zato sem se odločil, da bom naredil eno majhno luknjico ...
... "mesa" je dovolj ...
Vsekakor sem prej izmeril kakšen je vijak in vzel temu primeren sveder, ter nato lepo s kladivom zabil v luknjo in na drugi strani še malo zatolkel za vsak primer. S tem, ko sem vijak spravil v luknjo, sem si zagotovil, da se s časom ne odvijači in bo mehanizem delal brez problema.
Sledi le še navijanje žice na kolešček in nato vstaviti na svoje mesto. Seveda je ta stadij popravila najtežji, sploh če delaš sam, ker še kako prav pride dodaten par rok
. Ta del popravila mi je vzel tudi največ časa - več kot vse ostalo prej napisano. Na koncu sem kot ponavadi itak zmagal jst - ampak je res jeba
Preden zapremo, še malo masti ...
.. privijačimo pokrovček in sledi preizkušnja s pomočjo akumolatorskega polnilca.
... in vse to samo zaradi tako majhnega dela iz plastike.
Seveda sem se potem s polnilcem igral vsaj še pol ure, če ne že celo uro in premikal mehanizem gor in dol, pa gor in dol, pa spet gor in dol, pa ne zato, ker bi mi bilo všeč, pač pa zato, da vidim, če bo vse delovalo kot bi naj, oziroma, če je dobro pritrjena žica, da se mi kasneje ne bi snela, ko bi že imel zmontirano v avtomobilu. No prestala je test, bunkica drži, vse dela lepo gladko in tiho, torej je pripravljeno za montažo v avto
Pa da se vrnem malo nazaj do ročnih mehanizmov. Ti so sestavljeni malo drugače (kar je razumljivo).Torej sam mehanizem je v osnovi enak in bi ju v primeru kakšne poškodbe brez skrbi lahko zamenjal ...
... razlika pa je tukaj in predvsem kar zadeva žice v tem delu, katerega je potrebno odstraniti s pomočjo svedra in vrtalnega stroja, ker je zakovičen.
Tudi ta del je potrebno ločiti z svedrom, če želimo priti do koleščka ...
... e voila ...
In pa kako je tukaj speta žica. Tu ni dveh koncev, ampak je na sredini staknjena skupaj, da izgleda kot bi bila v enem delu sklenjena. Če bi na tem mehanizmu moral menjati plastiko, bi bilo precej težje nazaj skupaj spraviti - ampak če se hoče, se da
Bodi dovolj za nocoj. Za mano je spet en uspešen dan, kdaj pa bom imel čas tole zmontirati v korla, pa je že drugo vprašanje
lahko noč
Andrej
ak hočeš vozit porsche-a, plati ga!!!!!!!! nemoj kukat kako je skup! nije on skup nego se nema para pa najlakše je kukat! a zapravo možeš vozit i stojadina i porše ti ne treba da bi živio...